رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خشونت ریشه اصلی جرائم اولویت‌دار استان ایلام است/ تدوین کتابچه‌های کنترل خشم

10:32 - 24 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۴۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
داراب‌خانی گفت: جرائمی همچون ایراد ضرب و جرح عمدی، سرقت، تهدید، توهین و ... از جمله جرائم اولویت‌دار استان ایلام هستند که تمامی این جرائم به نوعی ریشه در خشونت دارند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام نشست تخصصی بررسی مسائل حقوقی بیمه شدگان و شرکای اجتماعی سازمان بیمه سلامت در محل سالن جلسات سازمان بیمه استان ایلام برگزار شد.

جعفر داراب‌خانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ایلام در این نشست به توضیح جرم، تخلف، متهم و مجازات‌های مرتبط با حوزه کاری بیمه پرداخت و بیان کرد: با توجه به این که جرائم یا علیه تمامیت جسمانی یا علیه اموال یا علیه حیثیت و آبرو است با مشاهده جرائم اولویت‌دار استان ایلام ملاحظه می‌شود که تمامی این جرائم به نوعی ریشه در خشونت دارند.

وی گفت: جرائمی همچون ایراد ضرب و جرح عمدی، سرقت، تهدید، توهین و ... از جمله جرائم اولویت‌دار استان ایلام هستند. لذا کتابچه‌هایی با موضوع خشم و راه‌های کنترل آن به وسیله معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تهیه و تدوین شده تا در اختیار افراد قرار گیرد.

وی گفت: خشونت فقط برخورد فیزیکی نیست و گاه می‌تواند در حرکات و نگاه شخص باشد. لذا در روابط بایستی سعه صدر کافی وجود داشته باشد.

داراب‌خانی همچنین در مورد انواع مسئولیت‌ها که شامل مدنی، کیفری و اداری و انضباطی و همچنین قوانین استخدامی توضیحاتی را با رویکرد پیشگیری ارائه دادند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *