جشنواره علامه حلی فرصتی برای قلم فرسایی طلاب

0:05 - 24 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۰۷۷
رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی استان قم با اشاره اینکه باید طلاب از پایه های پایین قلم به دست بگیرند، گفت: باید در این مسأله فرهنگ سازی شود تا طلاب در آینده بتوانند از علوم به صورت کاربردی استفاده کنند که البته این حرکت مبارک در حوزه علمیه با حرکت هایی مثل جشنواره علامه حلی آغاز شده است.
جشنواره علامه حلی فرصتی برای قلم فرسایی طلاب
به گزارش گروه سیاسی ، مراسم اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی استان قم به همراه تجلیل از برگزیدگان این جشنواره عصر امروز در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در این مراسم با اشاره به ضرورت کاربردی شدن علوم حوزه های علمیه اظهار داشت: باید روز به روز در تولید علم تلاش کنیم؛ این سومین جشنواره استانی علامه حلی قم هست که با تأکیدات مکرر حجت الاسلام والمسلمین عماد قدم های شایسته ای در معاونت پژوهش استان و مدیریت حوزه علمیه خواهران برداشته شده است.

رییس شورای سیاستگذاری جشنواره علامه حلی استان قم افزود: به شکر خدا آثار رسیده در جشنواره امسال هم از نظر کمی و هم از حیث کیفی آمار و ارقام مثبت بوده است و در این بین نباید از تلاش زیاد مسؤولان پژوهشی حوزه غافل شد که حقیقتا کار بسیار سنگینی است ولی به هرحال در این چند سال در آموزش پژوهش محور و تحریک طلاب برای قلم به دست گرفتن و تشویق کسانی که نبوغ در این مسیر داشتند کارهای خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از هشتصد نفر آثار ارزشمندی به دبیرخانه جشنواره علامه حلی ارسال کرده اند، عنوان داشت: در حوزه علمیه قم چه برادران و چه خواهران کارهای ارزشمندی رقم زدند و در جشنواره امسال در 12 علم قلم فرسایی کردند و کارهای قابل استفاده ای از خود به جا گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به اینکه باید طلاب از پایه های پایین قلم به دست بگیرند، خاطرنشان کرد: باید در این مسأله فرهنگ سازی شود تا طلاب در آینده بتوانند از علوم به صورت کاربردی استفاده کنند و البته با این نوع جشنواره ها، این حرکت مبارک در حوزه علمیه آغاز شده است.

وی در پایان تصریح کرد: حقیقتا حوزه علمیه قم یک ظرفیت بسیار بزرگی است و این جشنواره و این نمایش آثار، گوشه ای از فعالیت فرهیختگان حوزه شمرده می شود و اینکه قانون جشنواره علامه حلی تا سن حدود 31 سال بوده ولی این تعداد طلبه شرکت می کنند نشان دهنده توجه خوب حوزه به پژوهش است و برای شهادت بر این ادعا کتاب سال حوزه را اشاره کنیم که در این جشنواره نیز افتخارات حوزه های علمیه به خوبی به نمایش گذاشته می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *