سینماحقیقت و تصویر کردن جنگ

12:30 - 23 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۰۳۳
فیلم مستند «تصویر کردن جنگ» ساخته‌ی «کنستانتین فلمیگ» مستندساز آلمانی، در بخش «روزگار ما» دهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده می‌رود.
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در خلاصه موضوع این فیلم مستند 60 دقیقه‌ای که محصول سال 2016 کشور آلمان است، آمده: «اینترنت و مطبوعات پُر از عکس‌های گوناگون از مناطق بحرانی جهان هستند؛ اما چه کسی تصمیم می‌گیرد که ما این عکس‌ها را ببینیم؟ این عکس‌ها نه به عنوان سند ظلم و آزار بشر، بلکه عاملی هستند تا به درک بهتری از جهان برسیم. 

در مستند «تصویر کردن جنگ» ما با عکاس جنگ «بنجامین هیلر» به مکان‌هایی سفر می‌کنیم که به ندرت توسط شهروندان عادی قابل بازدید است؛ اردوگاه‌های پناهندگان در شمال عراق، یادبود نسل‌کشی در روآندا و دیدار با زنان مبارز کرد در سوریه...»

کنستانتین فلمیگ (کارگردان) فارغ‌التحصیل رشته روزنامه‌نگاری و دانش‌آموخته‌ی فیلمنامه‌نویسی و فیلمسازی از آکادمی فیلم بادن- دورتمبرگ آلمان است. «تصویر کردن جنگ» اولین مستند نیمه‌بلند این کارگردان آلمانی محسوب می‌شود. این فیلم پیشتر در جشنواره سینه فست آمریکا، بلگراد صربستان، حقوق بشر بارسلون اسپانیا و داکا بنگلادش به نمایش درآمده و جوایزی کسب کرده است.

گفتنی است که در بخش «روزگار ما» جشنواره سینماحقیقت، جدیدترین فیلم‌های مستند با گرایش سیاسی و اجتماعی به نمایش درمی‌آید.

* مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 14 تا 21 آذرماه 1395، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد کرد.
 
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *