10 "داعشی" با بمب در روسیه دستگیر شدند

15:06 - 23 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۹۸۲
ماموران امنیتی و وزارت کشور روسیه موفق شدند 10 فرد مرتبط با گروه داعش را همراه بمب دست ساز قوی و چندین اسلحه پیش از انجام اعمال تروریستی دستگیر کنند.
10 به گزارش سرویس بین الملل در عملیات سازمان امنیت فدرال روسیه که گزارش آن روز (شنبه) اعلام شد، بازداشت شدگان انجام عملیات تروریستی در شهرهای مسکو و سن پترزبورگ را تدارک می دیدند.

روابط عمومی این سازمان اعلام کرده که عملیات بازداشت اعضای این هسته تروریستی از سوی ماموران امنیتی فدرال با همکاری وزارت کشور و هماهنگی سازمان های اطلاعاتی کشورهای قرقیزستان و تاجیکستان انجام شده است.

روزنامه ایزوستیا نیز در این باره نوشت: بازداشت شدگان که شهروندان چند کشور آسیای میانه بودند، قصد داشتند در اماکن پر رفت و آمد مسکو و سن پترزبورگ اعمال تروریستی انجام دهند.
از افراد دستگیر شده افزون بر بمب دست ساز قوی و اسلحه، چاشنی انفجاری و مقداری مهمات کشف شده است.

29 مهرماه نیز ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه پنج نوجوان را که بزرگ ترین آنان 19 سال داشت، دستگیر کردند که برپایه گزارش اعلام شده زیر نظر یک گروه تروریستی در سوریه آماده حمله به یک مرکز پلیس شده بودند.

بنا به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، این نوجوانان از طریق شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک با تروریست ها در سوریه ارتباط داشته و پس از گرفتن اطلاعات دریافتی به چند مسلسل که از قبل در یک منطقه پنهان شده بود، دست یافتند، ولی ماموران توانستند آنان را پیش از انجام هرگونه اقدام بازداشت کنند.

روسیه با توجه به تهدیدهای تروریستی ناشی از اوضاع خاورمیانه، حضور حدود دو هزار شهروند خود بویژه از منطقه قفقاز از جمله چچن در صفوف تروریست ها در سوریه و عراق و خطر بازگشت آنان تدابیر امنیتی گسترده ای را به اجرا گذاشته است.

بزرگ ترین عملیات تروریستی خنثی شده در روسیه جلوگیری از اجرای یک رشته عملیات انتحاری و شلیک خیابانی در مسکو و شهرهای بزرگ بود که ماه مه پیش از آغاز جشن های ملی این کشور به مناسبت پیروزی در جنگ دوم جهانی کشف و طراح این عملیات که یک شهروند بلاروسی بازگشته از سوریه بود، بازداشت شد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *