حسن‌زاده:باشگاه‌ها در زمینه فرهنگی موفق نبودند/جلسه کمیته اخلاق و پلیس فتا

23:16 - 22 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۹۷۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت که جلسه‌ای برای پیشگیری از تبانی بین این کمیته و پلیس فتا برگزار شد.
به گزارش گروه ورزشی ، برنامه چهارسوی لیگ امشب(شنبه) شبکه خبر با حضور اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی و محسن جعفری، سردبیر گروه ورزشی ، به بررسی مسائل فرهنگی و انضباطی در فوتبال ایران و همچنین دیدار تیم ملی ایران برابر سوریه پرداخت.

در ابتدای برنامه محسن جعفری در مورد بازی تیم ملی برابر سوریه گفت: ایران به دلیل شرایط آب و هوایی مالزی و رطوبت 84 درصد محل برگزاری بازی تیم ملی، کار سختی برابر سوریه دارد. در چنین بازی‌هایی تیم‌های قوی‌تر کار مشکل‌تری دارند و ایران هم از استراتژی‌های خاصی در بازی‌های خود بهره می‌برد و در بازی‌های گذشته بدون مشکل بازی کرد. اگر این بازی هم در شرایط عادی قرار بود برگزار شود قطعا شاگردان کی‌روش کار بهتری پیش رو داشتند.

وی افزود: به نظر من تیم ملی باید در 15-20 دقیقه ابتدایی بازی، باید کار را تمام کند تا شرایطی مانند بازی سال گذشته مقابل لبنان پیش نیاید. فکر می‌کنم کی‌روش هم با توجه به این شرایط جوی، برنامه‌هایی برای بازی هوایی خواهد داشت تا از این طریق سوریه را شکست دهند.

در ادامه برنامه اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به صحبت در مورد شرایط فرهنگی و عملکرد باشگاه‌ها در این زمینه پرداخت و گفت: قطعا باشگاه‌ها در زمینه فرهنگی عملکرد موفقی نداشتند.

وی در مورد پیوند فرهنگی که پشت نام تمام باشگاه ها وجود دارد گفت: مطمئنا باشگاه‌ها رسالتی در کنار ورزش دارند و این بسیار مهم است. مخصوصا در کشور ما که اخلاق اسلامی مد نظر است. ولی باشگاه‌ها از نظر ابزار و برنامه‌های فرهنگی به اندازه یک دهم کاری که برای فوتبال خود انجام ‌می‌دهند کاری نکرده‌اند. گاهی هواداران، لیدرها و اعضای کانون هواداران باشگاه ها که باید فضای روی سکوها را مدیریت کنند خود برای باشگاه‌ها مشکل ایجاد می‌کنند.

وی افزود: عدم ثبات مدیریتی، نمی‌گذارد مدیران باشگاه‌ها به موضوعات فرهنگی بپردازند. به این مسئله بلای خانمان سوز نتیجه‌گیری که در فوتبال ما وجود دارد را هم نیز اضافه کنید.

رئیس کمیته انضباطی در مورد حواشی دیدار فولاد یزد و راه‌آهن در لیگ یک گفت: در مورد این بازی تصمیم‌گیری شده اما به دلیل اینکه حکم در مسیر ابلاغ قرار دارد نمی‌توانیم آن را اعلام کنیم. باشگاه‌ها به خصوص در لیگ‌های پایین‌تر آنقدر باید به ارزش‌های اخلاقی توجه کنند تا جوانانان با این شرایط رشد کنند و به رده‌های بالا برسند اما متاسفانه این مسئله وجود ندارد.

وی در مورد ابهام‌های بازی اکسین نیز گفت: این اتفاق‌ها را هم بررسی کردیم و مطمئنا نتیجه آن را اعلام می‌کنیم. به نظر من در فوتبال هر تخلفی که رخ می‌دهد چه از جنس اخلاقی و چه انضباطی مهم است و باید با آن برخورد قانونی انجام دهیم.

حسن‌زاده ادامه داد: امروز کمیته اخلاق با ناجا و پلیس فتا جلسه مهمی داشت تا در مورد آنچه تخلفات مرتبط با تبانی است و پیش گیری از این اتفاقات برنامه‌ریزی شود.

در ادامه برنامه محسن جعفری در مورد اینکه آیا ما جریمه مناسب برای برخورد با جرم داریم یا خیر گفت: جرایمی که در نظر گرفت می‌شود اگر افزایش پیدا کند باعث می‌شود خیلی از بازیکنان سراغ چنین اتفاقاتی نروند. اما به نظر من موضوعات فرهنگی در فوتبال باید به صورت ریشه‌ای بررسی شود و این مسئله را باید در مدارس فوتبال و زنگ‌های ورزش مدارس مد نظر قرار دهیم. اگر مسئولان وزارت ورزش در این فضاها فرهنگ‌سازی کنند نتیجه مناسبی می‌گیریم اما متاسفانه نظارتی روی آنها وجود ندارد.

دبیر گروه ورزشی در مورد تشکیل دادسرای ورزش نیز گفت:  به نظر من تشکیل این دادسرا می‌تواند کمک زیادی به ورزش کند و از بسیاری از تخلف‌ها پیشگیری کند.

حسن‌زاده نیز در مورد تشکیل این دادسرای ورزش گفت: در بخش اقدامات پیشگیرانه خود فدراسیون متولی است و با تشکیل دادسرای ورزش بخش اعظمی از جرایم کمیته اخلاق تحت صلاحیت این دادگاه قرار می‌گیرد و اگر دادسرای ورزش تشکیل شود بر اساس قوانین خود می‌تواند رای صادر کند و مواردی را هم که مربوط به مراجع قضایی می‌شود را ارجاع بدهد.












ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *