اقدامات پیشگیرانه در وقوع جرم موثر بوده است

19:20 - 22 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۸۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مرتضوی گفت: اقدامات مدیران در حوزه پیشگیری از وقوع جرم بویژه در سازمان‌های همکار در مجموعه قضایی قابل تقدیر بوده و آمارها نشان دهنده اثربخش بودن این اقدامات است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی سید امیر مرتضوی معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی بر لزوم اعمال مدیریت مطلوب قضایی تأکید کرد.

سید امیر مرتضوی که در نشست مدیران پیشگیری استان خراسان رضوی در مجتمع قضایی ولایت مشهد سخن می‌گفت ضمن تشریح اقدامات این مجموعه خاطر نشان کرد: اقدامات مدیران در حوزه پیشگیری از وقوع جرم بویژه در سازمان‌های همکار در مجموعه قضایی قابل تقدیر بوده و آمارها نشان دهنده اثربخش بودن این اقدامات است.

وی با اشاره به انسداد تعداد زیادی از چاه‌های غیرمجاز تصریح کرد: با تأکیدات ریاست کل و با توجه به وجود بحران آب در کشور بویژه در این استان، اقدامات بسیار خوبی توسط دستگاه قضایی و سایر سازمانها علی الخصوص آب و فاضلاب به انجام رسیده است و در این زمینه علاوه بر پیشگیری از رشد تخلفات، تعدادی از دستگاه‌های غیرمجاز حفاری در راستای حفاظت از منابع آب و خاک بدون هرگونه مشکلی ضبط شد.

وی با اشاره به کسب موفقیت‌های متعدد در زمینه پیشگیری اظهار کرد: استان خراسان رضوی با محوریت این معاونت توانست در زمینه ثبت و تشکیل ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم (سجام) در کشور پیش گام بوده و با ثبت 1200 نام و تقاضا در کشور رتبه برتر را از آن خود کند.

این مقام قضایی یکی از مهمترین برکات اعمال مدیریت مطلوب قضایی را علاوه بر کاهش هزینه‌های مادی و معنوی برای جامعه، پیشگیری از تشکیل تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی دانست و افزود: بحمدالله در اثر اعمال این نوع از مدیریت شاهد حل و فصل بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی از جمله در حوزه های زیربنایی مانند آب از همین طریق بوده ایم.

مرتضوی با تأکید بر لزوم استفاده حدکثری از ظرفیت‌های مردمی گفت: تجربه تاریخی به ما نشان می‌دهد که هرکجا مردم به صحنه آمده اند اتفاق خوبی رخ داده و مشکلات بزرگی حل شده است و ما نیز با توجه به همین اصل تلاش گسترده ای در زمینه استفاده از سازمانهای مردم نهاد و ظرفیت های مردمی انجام داده ایم.

معاون امور اجتماعی دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: توقع از سایر سازمان‌ها و ادارات و مسئولان این است که با رعایت دقیق موازین قانون و شرعی از بروز هرگونه جرم و تخلف در حوزه‌های تحت مسئولیت خود پیشگیری کنند و در صورت تحقق این مهم شاهد کاهش بیش از پیش جرایم و سالم سازی جامعه خواهیم بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *