رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیشترین علت مراجعه ایرانی‌ها به چشم‌پزشک را بشناسید

9:34 - 23 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۶۹۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: عیوب انکساری بیشترین علت مراجعه مردم به چشم‌پزشکی است.
به گزارش گروه جامعه محمود جباروند در آستانه برگزاری بیست و ششمین کنگره سالانه چشم‌پزشکی ایران اظهار داشت: در این کنگره تازه‌های چشم پزشکی جهان توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.
 
وی با اشاره به تبادل تجربیات ایران با کشورهای پیشرفته در زمینه چشم‌پزشکی گفت: خوشبختانه ما به لحاظ نیروی انسانی متخصص و تجهیزات چشم‌پزشکی جزو کشورهای پیشرو در دنیا هستیم.
 
جباروند ادامه داد: به لحاظ تکنولوژی‌های مورد استفاده در چشم‌پزشکی کمبودی در ایران وجود ندارد و پا به پای کشورهای پیشرفته گام برمی‌داریم.
 
رئیس انجمن چشم‌پزشکی ایران به وضعیت درمان بیماری‌های چشمی اشاره کرد و افزود: روش‌ها و شیوه‌های درمانی چشم پزشکی در همه جای کشور انجام می شود و حتی در مناطق محروم نیز مراکز دولتی از تجهیزات و امکانات تقریبا مجهز در چشم‌پزشکی برخوردارند.
 
جباروند با بیان این مطلب که درمان بیماران چشم‌پزشکی در تهران و شهرستان ها هیچ تفاوتی ندارد، افزود: خوشبختانه متخصصین چشم پزشکی کشور به دنبال راه اندازی مراکز تخصصی چشم پزشکی در شهرستان‌ها هستند و وزارت بهداشت نیز مجوزهای لازم برای مناطق متقاضی احداث کلینیک و بیمارستان چشم پزشکی را صادر می کنند.
 
رئیس انجمن چشم پزشکی ایران در ادامه به بیماری‌های شایع چشم اشاره کرد و اظهار داشت: طبق آمارها بیشترین عارضه چشم پزشکی در کشور مربوط به عیوب انکساری در سنین مختلف است و بعد از آن بیماری آب مروارید قرار دارد.
 
وی افزود: توارث، تغذیه، استفاده مدام از وسایل الکترونیکی و ... از عوامل بروز عیوب انکساری است که منجر به افزایش نزدیک‌بینی در افراد می شود.
 
بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران از ۲۲ تا ۲۵ آذر ۹۵ در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.


 
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *