رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در مبادی ورودی

11:11 - 22 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۶۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
داراب‌خانی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در مبادی ورودی گفت: دستگاه‌های متولی همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز باید اقدامات جدی انجام دهند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، دومین جلسه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام در معاونت اجتماعی دادگستری ایلام برگزار شد.

در این جلسه صادقی مدیر اداره وضعی، امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام گزارشی از اجرای مصوبات جلسه قبل بیان کرده و اعضای حاضر در جلسه گزارش عملکرد دستگاه متبوع خود و اقدامات صورت گرفته در این مورد و همچنین  نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص بیان کردند.

جعفر داراب خانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ایلام در این جلسه اظهار کرد: آموزش نقش مهمی در پیشگیری از جرم دارد. باید محورهایی همچون آموزش عوامل اجرایی، ضابطین، ناظرین و اصناف مورد توجه قرار گرفته و در صورت نیاز آموزش‌ها برای این افراد عملیاتی شود.

وی با بیان این که قاچاق به زیرساخت و نیروی انسانی و آینده جامعه صدمه می‌زند تصریح کرد: اهمیت مبارزه با قاچاق کالا تا جایی است که مقام معظم رهبری در این مورد سفارشات جدی کرده اند و ما هم باید به نوبه خود در این خصوص اقدامات لازم را بنحو جدی انجام دهیم تا بتوانیم در این مسیر موفق باشیم.

این مقام قضایی با اشاره به هدف تشکیل این کارگروه گفت: هدف ما برنامه ریزی برای پیشگیری از قاچاق از مبادی ورودی است. چرا که اگر بتوانیم قاچاق کالا را در مبادی کنترل کنیم بسیاری از مشکلات موجود از بین خواهد رفت.

معاون اجتماعی دادگستری کل استان ایلام در پایان با اشاره به وظایف مندرج در ماده 4 قانون یاد شده خواستار اقدام مناسب دستگاه‌های متولی همچون صنعت، معدن و تجارت، استانداری، گمرکات، اتاق بازرگانی و وزارت راه و شهرسازی برای پیشگیری از قاچاق کالا و ارز شد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *