مشارکت 21 هزار نفری مردم در"پیاده آمده‌ایم"

9:26 - 22 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۵۸۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
حجت‌ الاسلام شهاب مرادی در برنامه "پیاده آمده‌ایم" گفت: راه نجف تا کربلا یکی از مراحل سلوک به شمار می رود و در این راه گام برداشتن قطعا خستگی و مشکلات زیادی دارد.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، اولین قسمت برنامه "پیاده آمده‌ایم"شب گذشته با حضور حجت الاسلام شهاب مرادی و با موضوع یاری دین و اجرای وحید ملتجی به روی آنتن شبکه اول سیما رفت. 

در ابتدای برنامه کلیپی با موضوع زندگی یکی از بزرگان مترجم قرآن پخش شد.

در ادامه برنامه شهاب مرادی با اشاره به اینکه صحنه پیاه روی مردم را بارها هم از مسیرهای مختلف دیده ایم،  گفت: شور و عشق عراقی ها برای پذیرایی از زائران و عشق و خضوعی که در زائران وجود دارد، وصف شدنی نیست و قصد داشتم از این صحنه ها فیلمبرداری کنم ولی قطعا فیلم و عکس نمی تواند حس و حال این فضا را به مخاطب منتقل کند، از این رو توصیه می کنم کسانی که به پیاده روی اربعین نیامده اند، حتما به این سفر بیایند. 

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: خدا به کمک مردم نیاز دارد، چرا که عرصه، عرصه انتخاب است و اتفاقاتی مانند پیاده روی اربعین و اظهاردین داری به دین اسلام کمک خواهد کرد؛ البته اگر قرار بود خداوند اراده کند که همه مانند ملائکه دین دار باشند و عبادت کنند، دیگر کمک به دین معنایی نداشت ولی اینگونه نیست و خداوند به انسان راه را نشان داده و قدرت اختیار و انتخاب داده است. 

وی با بیان اینکه راه نجف تا کربلا یکی از مراحل سلوک به شمار می رود، ادامه داد: در این راه گام برداشتن قطعا خستگی و مشکلات زیادی دارد ولی وقتی معلولی را می بینیم که از خستگی نمی تواند حرکت کند ولی با کف دست هایش همچنان ویلچرش را هل می دهد، دیگر نمی توانیم این راه را طی نکنیم. 

حجت الاسلام مرادی بیان داشت: ترویج دین داری در اصل کمک به دین است و خداوند برای هدایت مردم می گوید که به دین کمک کنید؛ همانگونه که خداوند درباره قرض دادن گفته است وقتی پولی را قرض می دهید در حقیقت به من قرض داده اید، کمک به ترویج دین نیز از همین نوع کمک به شمار می رود. 

وی گفت: افراد یا دیدن دار هستند و یا بی دین؛ در حالی که بسیاری از مردم متوجه این مسئله نمی شوند و شاید دلیل این مسئله هم این است که ما با مردم کم گفتگو کرده ایم و یا حرف زدن مان شبیه به مردم نیست؛ چرا که افرادی می آیند و می گویند که مومن نیستند ولی  حتی زیارت عاشورایشان ترک نمی شود، درست است که این افراد کاستی هایی دارند و یا گناهی مرتکب شده اند، ولی مومن هستند. 

حجت الاسلام مرادی در بخش دیگری از صحبت هایش با بیان اینکه بعضی از افراد اصلا دوست ندارند دین دار بوده و یا خد ارتباط داشته باشند، گفت: عموم مردم با خدا ارتباط دارند و متدینین در ایران بسیار زیاد هستند؛ البته درست است که شاید یک نفر حجابش درست نباشد و یا در نماز کاستی داشته باشد و حتی گناه کرده باشد، ولی اینکه این افراد بگویند مومن نیستند، اشتباه است؛ چرا که به عنوان مثال اگر فردی دکتری داشته باشد و ورود ممنوع حرکت کند، ممکن است جریمه و حتی ماشین آن به پارکینگ منتقل شود ولی هیچ کس نمی تواند مدرک دکتری را از آن بگیرد، درباره مومن بودن هم همین است شاید افراد گناه کنند ولی مومن هستند و اگر تصادفی صورت بگیرد، قاضی عنوان می کند که یک مسلمان کشته شده و باید دیه مسلمان پرداخت شود؛ چرا که وی یک بار شهادتین را گفته است. 

وی اظهار داشت: در واقعه کربلا حقانیت امام حسین (ع) برای بسیاری از افراد روشن بود و الان نیز همینگونه است درباره متدینین هم این مسئله صدق می کنند و افراد زیادی متدین هستند، هر چند که خودشان را جزو متدین نمی دانند.

این کارشناس در پایان خاطرنشان کرد: بدانیم که در حلقه حمایت از دین و ترویج دین قرار داریم و در این راه از آنها انتظارات وجود دارد که باید برآورده شود، از سوی دیگر همه ما با یکدیگر برادر هستیم و نباید با تندخویی و بداخلاقی یکدیگر را خسته کنیم. 

گفتنی است، پخش کلیپی از نحوه آماده سازی ایستگاه «هرمزآباد» مهران در پذیرایی از زوار کربلا  و همچنین پخش آیتیمی از نمایشنامه خوانی فریبا کوثری، از دیگر بخش های برنامه بود. 

همچنین بیش از 21 هزار پیامک در مشارکت برنامه با عنوان«من حامی دین هستم» به اولین قسمت از برنامه رسید که از میان آنها فردی به قید قرعه برنده سفر به عتبات عالیات شد.

پیاده آمده ایم، تا شامگاه اربعین حسینی هر شب از شبکه اول سیما بصورت زنده از کربلای معلی پخش خواهد شد و تیتراژ ابتدایی آن را رضا صادقی اجرا کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *