ایران آرمان‌ خود را به دعواهای درونی آمریکا گره نزده است

15:42 - 21 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۳۴۷۱
امام جمعه قم گفت: ایران آزاد، مستقل و مقتدر، سرنوشت، آرمان و ایده‌های خود را با جناح‌های داخلی و دعواهای درونی احزاب و دولتمردان آمریکایی گره نزده است، ما راه و مسیر خود را طی می‌کنیم و مسائل و حوادث داخلی آنها را مهم نمی‌شماریم.
ایران آرمان‌ خود را به دعواهای درونی آمریکا گره نزده است
به گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اینکه اسلام انسان‌ها را به قدردانی از خدمات یکدیگر فراخوانده است، اظهار کرد: انسان‌ها در فرهنگ دینی شاکر خدمات یکدیگر هستند و این اصل هم در روابط کلان اجتماعی و هم در روابط بین فردی صادق و حاکم است.

وی با اشاره به اینکه تشکر کردن از وسایل خیر مانند پدر، مادر، معلم و ... مکمل شکر خداوند است، افزود: کمال شکر در این است که انسان از واسطه‌های خدمت هم تشکر کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه شکر خالق و مخلوق یکدیگر را تکمیل می‌کنند و شکر مخلوق در واقع شکر کردن خداوند است، بیان کرد: باید تشکر از مخلوق برای شکر خالق در جامعه ما مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به انتخابات آمریکا به عنوان نماد تمدن مادی و استکباری جهان اظهار کرد: شناخت دشمن از ضروریات پیمودن درست مسیر است.

اعرافی با بیان اینکه دنیا بداند که ایران آزاد، مستقل و مقتدر، سرنوشت، آرمان و ایده‌های خود را با جناح‌های داخلی و دعواهای درونی احزاب و دولتمردان آمریکایی گره نزده است، بیان کرد: ایران در جنگ‌های بچگانه داخلی اینها هیچ‌گاه وارد نشده و رفت و آمد این فرد و آن فرد را مهم نمی‌دانیم، آمریکا دارای سابقه مفتضح در ظلم ملت‌هاست و ما راه و مسیر خود را طی می‌کنیم و مسائل و حوادث داخلی آنها را مهم نمی‌شماریم.

وی با بیان اینکه مردم آمریکا هر از چندگاهی به فروپاشی از درون این تمدن مادی توجه می‌کنند، بیان کرد: همان‌گونه که بزرگان ما گفته‌اند عمق تمدن غربی در حال فروپاشی است و در درون خود مشکلات فراوانی دارند و گاهی 99 درصد مردم آمریکا آن را احساس می‌کنند و آنها در چنگال احزاب و دولتمردان آمریکایی گرفتار هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه این قدرت پوشالی در حال فروریختن است و برخی از قدرت‌های ضعیف می‌خواهند با وصل شدن به این قدرت پوشالی خودشان را حفظ کنند، افزود: قدرت‌های ضعیف باید بدانند که روزی تسلیم اراده ملت‌ها خواهند شد.

وی افزود: دنیا در حوادث اخیر، مردم‌شناسی، آینده‌نگری و پیش‌بینی‌های رهبر معظم انقلاب را مشاهده کردند؛ رهبر انقلاب مردم‌شناسی عمیقی نسبت به آمریکایی‌ها دارند و رهبر ما با الهام از معارف الهی و بصیرت والا عمق جریانات آمریکا را می‌شناسند، بدانید عمق مسائل شما در تیررس فکر و بصیرت رهبری و بزرگان ماست و آنها از آگاهی رهبر ما حیرت زده شدند.

اعرافی خاطرنشان کرد: باید بدانیم که سیاست‌های آمریکا تغییری نکرده است و این فرد منتخب اگر می‌خواهد به خواست مردم توجه کند باید پرونده آمریکا را در عراق، سوریه و لبنان ورق بزند و تغییر دهد.

وی با بیان اینکه ما کشور مستقل هستیم و در برابر زیاده‌خواهی‌ها کوتاه نخواهیم آمد، گفت: اگر می‌خواهید راه گذشتگان خود را ادامه دهید بدانید که قدرت شما حتماً فرو خواهد ریخت.

امام جمعه قم با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و عرض ادب میلیون‌ها نفر به پیشگاه سالار شهیدان است، گفت: اربعین پاسداشت قیام سالار شهیدان و پشتوانه حرکت مظلومان عالم است، از همه شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی عظیم باید تشکر کرد و امیدواریم که امسال هم مانند سال‌های قبل شاهد حماسه بزرگ و کم‌نظیر تاریخی باشیم، امیدواریم که این حماسه با نظم و انضباط و رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی برگزار شود.

وی ضرورت مبارزه با پرونده‌های فساد در کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: فیش‌های نجومی و اختلاس‌ها مایه شرمندگی است و همه باید درصدد اصلاح نظام اداری و اقتصادی باشیم، شایسته نیست که ایران اسلامی با چنین پرونده‌های زشتی روبه‌رو باشد.

اعرافی تأکید کرد: باید قوا در کنار یکدیگر فرمان رهبری را شنیده و در برابر فساد مبارزه جدی داشته باشند و امیدواریم که همه دست‌اندرکاران بیش از گذشته به این مقوله مهم بپردازند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *