آزادی 31زندانی جرائم غیر عمد در کرمان

11:44 - 19 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۷۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با کمک خیرین کرمانی 31 مددجوی جرائم غیرعمد که بواسطه بدهی مالی گرفتار حبس بودند از زندان آزاد شدند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، یدالله موحد در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان که با حضور خیرین همراه با آزادی 31 نفر از مددجویان جرائم غیر عمد برگزار شد اظهارکرد: قضات بایستی از مجازات های جایگزین حبس استفاده کنند وکمتر افراد با جرائم تحت عناوین بدهی مالی را روانه زندان کنند.

وی به بحث مهم میانجیگری در قانون آئین دادرسی کیفری جدید اشاره و تاکید کرد: ضرورت دارد زندانها جامعه محور شوند.

موحد در خصوص راه کارهای کاهش جمعیت کیفری زندان ها،گفت: خیران علاوه بر کمک های مالی، می توانند با نگاه انسان دوستانه وخیرخواهانه بین شاکیان ومحکومین مداخله و وساطت کنند تا در حد امکان سازش برقرار شود تا شاهد کاهش آمار زندانیان باشیم.

رئیس کل دادگستری استان خاطرنشان ساخت: مردم بایستی روابط اجتماعی خود را به گونه ای پیش ببرند که منتهی به اختلاف ومداخله دستگاه قضائی نشود و در مباحث حقوقی ،خانوادگی ومسائل قراردادهای مالی  دقت لازم را انجام دهند.

این مقام قضایی دراستان کرمان ضمن تقدیر از رسانه های استان،تاکید کرد: رسانه فرهنگ نوعدوستی و خیرخواهانه را در جامعه بسط و نشر می‌دهند وهرچه بتوانیم هبستگی اجتماعی را انسجام بخشیم به سمت رشد وتعالی جامعه حرکت کرده ایم.

موحد بیان کرد: آزادی تعدادی از مددجویان جرائم غیرعمد اقدامی سه‌جانبه است و شامل اقدام خداپسندانه خیران، برگشت مددجویان به خانواده و اعضای هیأت مدیره ستاد دیه می‌شود.

رئیس شورای قضائی استان ادامه داد: بعضی از افراد به صورت ناخواسته گرفتار مسائل مالی می‌شوند و این اتفاقات ممکن است در زندگی هر شخصی به هر دلیلی روی دهد و برای هیچ کس دور از انتظار نیست.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان عنوان کرد: مددجوی آزاد شده باید از این اتفاق درس بگیرد و به سمتی پیش رود که در آینده تبدیل به یک خیر شود و به همنوعان خود کمک کند و این دور از دسترس نیست.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *