اردوغان دومین چهره شادکام از پیروزی ترامپ

11:27 - 19 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۷۴۲
محافل رسانه ای امریکا گزارش داده اند که بعد از ولادیمیر پوتین، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دومین رهبر سیاسی است که از پیروزی دونالد ترامپ اظهار رضایت خواهد کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از ایران، طبق این گزارش، پای ترکیه و اردوغان به مبارزات انتخاباتی امریکا کشیده شد و در این کشاکش هیلاری کلینتون با جانبداری همه جانبه از مبارزان کرد خشم اردوغان را برانگیخت. ترامپ نیز از همین فرصت استفاده کرد و مراتب حمایت و احترام خود را نسبت به اردوغان اعلام کرد.

دونالد ترامپ در شبی که بحث سیاست امریکا در قبال ترکیه به میان آمد  رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری این کشور را ستود و گفت: اعتبار زیادی برای او قائل هستم. برخی می‌گویند که کودتای ترکیه برنامه‌ریزی شده بود اما من این طور فکر نمی‌کنم.

ترامپ از همان شگردی در بحث ترکیه استفاده کرد که در قبال پوتین و روسیه بکار می برد یعنی به جای آنکه ترکیه را به خاطر سیاستهای خشونت بارش سرزنش کند زبان به انتقاد از رفتار خود کاخ سفید گشود. او گفت: زمانی که جهان می‌بیند که "آمریکا چقدر بد است" و ما داریم همچنان درباره آزادی‌های مدنی صحبت می‌کنیم، گمان نمی‌کنم که پیام‌رسان خوبی باشیم.

اما هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور در مناظره اخیر خود بار دیگر تاکید کرد که در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا کردها را در سوریه و عراق مسلح خواهد کرد. این موضع گیری هیلاری باعث نگرانی آنکارا و اردوغان شد و رئیس جمهوری ترکیه رسما او را فردی ناپخته خواند.

رییس جمهور ترکیه در واکنش به اظهارات اخیر هیلاری کلینتون مبنی بر مسلح کردن گروه‌های کرد سوری برای مقابله با گروه تروریستی داعش آن را ناشی از بی تجربگی وی دانست.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به این اظهارات گفت: کلینتون برای طرح این پیشنهاد فقط می‌تواند یک سیاستمدار ناپخته باشد. بیانیه او در این مورد بسیار تاسف‌برانگیز بود و من آن بی تجربگی سیاسی تلقی می‌کنم



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *