شناسایی 150 مشکل پیاده روی اربعین/ به هیچ وجه اجازه عبور بدون گذرنامه و ویزا را نمی دهیم

17:29 - 18 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۵۶۳
رئیس ستاد اربعین کشور گفت: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم حتی در روز آخر زائران بدون گذرنامه و ویزا از مرز عبور کرده و به پیاده روی اربعین بروند.
به هیچ وجه اجازه خروج غیرمجاز زائران اربعین را نمی دهیم/دستگاه های ای تی ام نصب شده در کربلا و نجف  جوابگوی همه زائران نیست/تاکید رئیس جمهور بر قرار گرفتن مسئله فلسطین در دستور کار امور فرهنگی اربعین برای همگرایی
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان؛ حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین کشور عصر سه شنبه در جلسه ستاد اربعین با اشاره به اینکه امسال به هیچ وجه هیچ زائری نمی تواند بدون گذرنامه و ویزا به سفر کربلا برود اظهار داشت: به هیچ وجه به غیرمجازها اجازه نخواهیم داد امسال بدون گذرنامه و روادید به سفر کربلا بروند. عده ای منتظر هستند در روزهای آخر بدون گذرنامه به کربلا  بروند که به آنها اعلام می کنیم به هیچ وجه امسال هیچ کس نمی تواند بدون داشتن مدارک قانونی به کربلا برود.

وی ادامه داد: در موضوع خدمات دهی به زائران تمامی دستگاه ها باید فعالیت های خود را به بهترین شکل انجام دهند تا برای بازگشت زائران از کربلا مشکلی وجود نداشته باشد. همچنین تعاونی های اتوبوس رانی باید برای حمل و نقل زائران تمام اقدامات را انجام دهند.

به گفته ذوالفقاری رئیس جمهور در جلسه شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: امسال مسئله فلسطین در پیاده روی اربعین باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد تا در حمل گرایی مسلمانان موثر باشد.

وی بر لزوم انجام اقدامات فرهنگی در طول مسیر تاکید کرد و گفت: باید امسال بیش از گذشته به مسائل فرهنگی توجه شود

رئیس ستاد اربعین کشور بر لزوم تسریع صدور ویزا برای زائران اربعین تاکید کرد و افزود: اتباع خارجی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند باید کار صدور ویزای آنها تسریع شود تا بتوانند قبل از اربعین با دریافت ویزا به این سفر بروند.

ذوالفقاری از زائران اربعین امسال خواست پول نقد به همراه خود ببرند چرا که دستگاه های عابربانک نصب شده در نجف و کربلا ظرفیت پاسخگویی تمامی زائران را ندارد و بهتر است آنها پول نقد به همراه داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه 150 مشکل مراسم اربعین سال گذشته شناسایی شد تصریح کرد: تمام تلاشمان برای کاهش مشکلات انجام می دهیم و فکر می کنیم در راهپیمایی امسال 30 درصد مشکلات سال گذشته رفع شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *