رئیس سازمان قضایی و دادستان نظامی جدید استان اردبیل معرفی شدند

3:45 - 19 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۵۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور و جمعی از مقامات محلی، رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل و دادستان نظامی جدید استان معرفی شدند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی نیروهای مسلح، به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور و جمعی از مقامات محلی، رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل و دادستان نظامی جدید استان معرفی شدند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین بهرامی در این آئین گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به عنوان حافظان امنیت و آرامش مردم، در واقع زینت حکومت اسلامی و دژ محکم و استوار در برابر بدخواهان هستند.

وی با بیان این که امنیت و سلامتی دو نعمت بزرگ برای انسان‌هاست، اظهار کرد: با تلاش و کوشش نیروهای مسلح کشورمان امروز ایران اسلامی جزیره امن است و همه وظیفه داریم احترام خاصی نسبت به این عزیزان داشته و همیشه حامی و پشتیبانشان باشیم.

این مقام قضایی بیان کرد: تنها راه سعادت بشریت پیروی از پیامبران خدا و متوسل شدن به ائمه اطهار(ع) و در زمان غیبت، اطاعت از فقیه عادل و عالم است تا در دنیا و آخرت عاقبت بخیر شوند.

وی با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اضافه کرد: امام حسین (ع) و اهل بیت اش 1400 سال پیش با طی مسافت چهار هزار و 100 کیلومتر با سختی و مشقت پیمودند و با صدای رسا به افشاگری ظلم پرداختند تا دین اسلام زنده بماند و مردم به حق و حقیقت رسیده و به خدا متصل شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی گفت: همه تلاش سیدالشهدا (ع) بر این بود که انسان‌ها آزاده باشند و با عزت و شرف زندگی کنند و به خاطر آن زندگی، ننگ را قبول نکرد و با عزت از جان و مال و اهل بیت خود گذشت.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: دست ذلت به سوی دشمن دراز کردن عزت نمی آورد و آنچه موجب عزت و زندگی شرفتمندانه می شود این است که زیر بار زور، تحقیر و ذلت نرویم.
وی سپس «کریم نوروزی» را به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح اردبیل و «سید محسن قریشی» را به عنوان دادستان جدید نظامی استان معرفی و از زحمات عبدالله شاکری و فضائیل محمدی تقدیر و تشکر کرد.
 
 عبدالله شاکری رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل در این مراسم، با تأکید به اینکه تعداد پرونده‌های دادگاه های نظامی استان از تعداد انگشتان دست هم کمتر است، ادامه داد: با تلاش و کوشش بی‌شائبه این مجموعه و با وجود کمبود قاضی و نیروی انسانی هیچ پرونده ای که مورد بررسی قرار نگرفته باشد، نداریم.
 
رسیدگی به جرایم می‌بایست با قاطعیت همراه باشد

در این مراسم، رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اردبیل نیز با تأکید بر اینکه نیروی مسلح به پاس تعهد و ایمان و اخلاص در کار مقتدر هستند، اضافه کرد: در واقع سازمان قضایی نیز می‌بایست با درک صحیح از شرایط، نسبت به برخورد با مشکلات این حوزه اقدام کند.
کریم نوروزی متذکر شد: کوچک‌ترین جرم در نیروهای مسلح لطمه به شخصیت حقوقی آن‌ها است و به همین دلیل رسیدگی به جرایم می‌بایست با قاطعیت همراه باشد.

وی با تأکید به اینکه جرایم نیروهای مسلح بیشتر جرایم صنفی است، اضافه کرد: خیلی از رفتارها ممکن است برای افراد عادی جرم تلقی نشود اما برای نیروهای مسلح به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارند نوعی جرم محسوب می‌شود.

رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصلی‌ترین رسالت خود را حمایت قضایی قانونی از نیروهای مسلح دانست و گفت: در واقع این مهم هیچ منافاتی با  مقابله با جرایم ندارد.
 
اقتدار نیروهای مسلح برگرفته از اقتدار نظام است

در عین حال دادستان سابق نظامی اردبیل نیز با تأکید به اقتدار مثال‌زدنی نیروهای مسلح متذکر شد: این اقتدار برگرفته از اقتدار نظام است.

فضائیل محمدی با بیان اینکه امنیت امروز کشور در سایه اقتدار نیروهای مسلح حاصل شده است، ادامه داد: لازم است با درایت و مدیریت، حداکثر تلاش را برای حمایت و پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب به واسطه نیروهای مسلح در پیش گرفت.
 
برنامه های دادستان جدید

در عین حال دادستان نظامی جدید اردبیل نیز سیاست‌های اصلی نظام را در حوزه قضایی، حبس زدایی و پیشگیری از وقوع جرم عنوان و اضافه کرد: از جمله مهم‌ترین رسالت‌ها پیروی از این دو اولویت است.

سیدمحسن قریشی از جمله برنامه‌های خود را برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی حقوقی و قضایی، بازدیدهای دوره‌ای از یگان‌های نظامی و انتظامی استان و آموزش مستمر ضابطان قضایی عنوان کرد.

وی افزود: در عین حال تعامل سازنده با نیروهای مسلح و برخورد قاطع با هرگونه تخلفات در دستور کار خواهد بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *