شهرضا اصفهان، شهر ملی سفال می شود

15:50 - 17 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۱۱۵
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: شهرضا به عنوان شهر سفال به ثبت ملی می‌رسد.
به گزارش گروه جامعه ،فریدون اله یاری در سفری یک روزه با همراهی استاندار اصفهان به شهرستان شهرضا، در نشست ادواری مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی که در شهرضا برگزار شد شرکت کرد.
 
وی در این نشست ضمن بیان گزارشی از وضعیت استان اصفهان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گزارشی نیز از روند رو به رشد و روند گردشگران خارجی به استان اصفهان، خطاب به نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.
 
وی تأکید کرد: با حضور در جمع نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از همکاری ایشان در همراهی و مساعدت با سازمان میراث فرهنگی، از آنها درخواست شد تا در تبیین قوانین و مقررات و حتی اصلاح آنها در زمینه تسریع  در روند رو به رشد فعالیت های سازمان به ویژه در استان اصفهان همچون گذشته مساعدت لازم را مبذول کنند.
 
اله یاری همچنین در ادامه اظهار داشت: در این نشست پس از ارائه گزارش کاملی از جایگاه استان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در رابطه یا مرمت بازار تاریخی شهرضا تصمیم گیری شد، به گونه ای که با حضور مسئولین شهرستان توافق به عمل آمد تا بازار شهرضا به عنوان یکی از بازارهای تاریخی استان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل راه وشهرسازی، شهرداری شهرضا، و هیئت امناء بازار مرمت شود.
 
وی همچنین ادامه داد و بیان کرد: خوشبختانه در شهرستان شهرضا یکی از کارخانه های تاریخی متعلق به آغاز حیات صنعتی فلات مرکزی ایران در یکصد سال اخیر با نام کارخانه ریسندگی شهرضا باقی مانده که در نوع خود بسیار زیبا و منحصر به فرد است، لذا در این سفر درباره همکاری در تملک آن و همچنین ثبت ملی این اثر جهت حفاظت از آن تصمیمات خوبی اتخاذ شد.
 
مدیر کل میراث فرهنگی استان همچنین به توسعه طرح های گردشگری در محور جنوبی استان و همچنین توسعه و ترویج صنایع دستی در شهرضا نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به این که شهرضا یکی از اصلی ترین مراکز تولید سفال بوده و همچنین اولین شهرک صنایع دستی کشور در این شهرستان به بهره برداری خواهد رسید، مقرر شد تا اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نسبت به مستند سازی و تهیه پرونده جهت ثبت ملی سفال شهر شهرضا اقدامات لازم را انجام دهد، لذا در آینده نزدیک هنر سفالگری در این شهر به ثبت ملی خواهد رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *