هلاکت ۲ هزار داعشی از ابتدای عملیات موصل

23:16 - 16 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۱۷۶۴
پاکسازی کامل منطقه «حمام العلیل»، کشته شدن یک سرکرده ارشد داعش طی آزادسازی این منطقه و هلاکت دو هزار داعشی از ابتدای عملیات آزادسازی موصل از جمله اخبار و تحولات عملیات نینوا است.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از شبکه سومریه؛ سرتیپ «رائد شاکر جودت» فرمانده پلیس عراق روز یکشنبه از پاکسازی کامل منطقه «حمام العلیل» در جنوب موصل خبر داد.

تلویزیون رسمی عراق به نقل از جودت گزارش داد که نیروهای امنیتی عراق توانستند منطقه حمام العلیل را به صورت کامل پاکسازی کرده و امنیت و ثبات را به این منطقه بازگردانند.

جودت همچنین افزود که نیروهای عراقی کنترل تاسیسات نفتی و حیاتی در این منطقه را در دست گرفته اند.

«عبدالامیر یارالله» فرمانده عملیات «نینوا ما داریم می آییم» روز شنبه از ورود نیروهای امنیتی عراق به مرکز این منطقه در جنوب موصل و برافراشتن پرچم عراق بالای ساختمان های آن خبر داده بود.

هلاکت یکی از سرکردگان ارشد داعش در عملیات آزادسازی «حمام العلیل»

سرلشکر «نجم عبدالله الجبوری» فرمانده عملیات نینوا از هلاکت یکی از سرکردگان ارشد داعش در جریان عملیات آزادسازی منطقه حمام العلیل در جنوب موصل خبر داد.

الجبوری با بیان اینکه نیروهای پلیس در محور جنوب غربی توانستند دو روستای «قبر العبد» و «العربید» از توابع بخش حمام العلیل را آزاد نمایند از کشته شدن «ابو حمزه الانصاری الجزائری» یکی از سرکردگان ارشد داعش در نینوا طی این عملیات خبر داد.

وی همچنین از ادامه عملیات نظامی بر اساس طرحی که از سوی فرماندهی کل نیروهای مسلح تدوین شده است خبر داد.

هلاکت دو هزار داعشی از ابتدای عملیات آزادسازی موصل

از سوی دیگر سرلشکر نجم عبدالله الجبوری فرمانده عملیات نینوا روز یکشنبه از هلاکت بیش از دو هزار نفر از عناصر داعش از زمان آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی شهر موصل و رسیدن نیروهای عراقی به ۶ کیلومتری کرانه راست این شهر خبر داد.

الجبوری در همین زمینه گفت: آمارهای اولیه از عملیات نظامی جاری در موصل از هلاکت بیش از دو هزار نفر از عناصر داعش از جمله سرکردگان مهم این گروه از زمان آغاز این عملیات حکایت دارد.

وی افزود: یگان های نظامی طبق طرح مدون پیش می روند و ما با کرانه راست شهر موصل و آزادسازی آن از سیطره گروه ضاله داعش ۶ کیلومتر فاصله داریم.

الجبوری ادامه داد: شیوه گروه تروریستی داعش شامل حملات انتحاری، کارگذاشتن بمب، عملیات تک تیراندازان و مخفی شدن بین خانه های غیرنظامیان است که همگی شیوه هایی بزدلانه و مورد استفاده شکست خوردگان است.

بنا بر اعلام مهر، وی همچنین گفت: اطلاعات وارده از داخل موصل و منابع ما حاکی از فرار دسته جمعی عناصر داعش است چرا که کسانی که باقی می مانند می دانند که سرنوشتشان مرگ است.

لازم به ذکر است که نیروهای مشترک عراق به عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش ادامه می دهند. این عملیات پس از آن آغاز شد که حیدر العبادی بامداد ۲۶ مهرماه گذشته رسما آغاز عملیات آزادسازی موصل را اعلام کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *