آزادی 30 زندانی محکوم مالی از زندان‌های اردبیل در آستانه اربعین

16:27 - 15 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۱۲۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با همت خیرین اردبیلی و با گذشت بخشی از دیون توسط شکات ۳۰ تن از زندانیان جرایم مالی اردبیل از زندان آزاد شدند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان اردبیل، یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل و رئیس هیئت مدیره ستاد دیه اردبیل در حاشیه مراسم آزادسازی 30 زندانی این استان گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ تاکنون ۱۶۷ نفر از محکومین مالی به همت خیرین از زندان‌های استان اردبیل آزاد شده اند.

وی با اعلام مبلغ 4/5 میلیارد تومانی بعنوان کل میزان بدهی این افراد گفت: از این میزان بدهی ۱ میلیارد تومان را ستاد دیه کمک کرده و تقریباً ۱ میلیارد تومان نیز گذشت شکات بوده است و بقیه از طریق تسهیلات بانکی و یا آورده خود زندانیان و یا کمک کسان آنها تامین شده است.

رئیس هیئت مدیره ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به استفاده بهینه از ظرفیت ماه محرم اظهار کرد: در طرح محرم ستاد دیه استان با تلاش‌های انجام یافته کسانی که احسان و اطعام و نذری داشتند به سمت عمل خیر آزاد سازی زندانیان و هزینه کرد این احسانات خویش در این محل و برای این کار خداپسندانه تشویق شدند که فرهنگ سازی خوبی در این زمینه انجام شد.


این مقام قضایی تصریح کرد: نتیجه این اقدامات آزادسازی ۶۷ نفر از محکومین مالی در ماه محرم و صفر بوده و همچنین در آستانه اربعین حسینی امروز نیز شاهد آزاد سازی ۳۰ نفر دیگر از محکومان مالی و دیه با کمک و همت خیرین حسینی این استان بودیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل مبلغ محکومیت این ۳۰ زندانی آزاد شده در جشن آزاد سازی امروز را ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان بدهی ۳۰۰ میلیون تومان آن توسط ستاد دیه و خیرین فراهم شده و بقیه هم از طریق گذشت شاکیان و بخشی نیز از طریق خود زندانیان یا بستگان آنها تهیه و از زندان آزاد شدند.

وی با دعوت از مردم این استان برای مشارکت هرچه بیشتر در این عمل خداپسندانه اطمینان خاطر داد که افراد آزاد شده از میان مستحق ترین زندانیان هستند که از بد حادثه و بخاطر تصادف، حوادث ناشی از کار و یا بخاطر عدم توان مالی در بازپرداخت بدهی مالی به زندان معرفی شده بودند.

وی خاطر نشان کرد: نباید به این افراد به چشم مجرم نگاه کنیم زیرا در اصل اینها بدهکار هستند و بزهکار نیستند.

خدادادی با اشاره به آمار ۵۲۰ نفری زندانیان جرایم مالی و دیه تصادفات در انتهای سال ۱۳۹۴ در استان اردبیل گفت: خوشبختانه این آمار با همت مردم فهیم و خیرین خداجوی در سال جاری کاهش یافته است و امیدوارم که با استقبال مردم خیر از حرکت انسانی آزاد سازی زندانیان محکوم مالی و دیه تصادفات در انتهای سال ۹۵ جشن خالی بودن زندان از این گونه محکومان را شاهد آن باشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *