رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتقاد نویسنده کشورمان از برگزاری جشن هالووین در مدرسه دخترش

16:01 - 15 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۱۲۱۸
سارا عرفانی نویسنده کتاب های لبخند مسیح، هدیه ولنتاین، و...در پی برگزاری جشن هالووین در مدرسه ای دولتی، که دخترش هم در آن مشغول تحصیل است نامه ای سرگشاده به مدیر آن مدرسه نوشت.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، سارا عرفانی نویسنده کتاب های لبخند مسیح، هدیه ولنتاین، و...در پی برگزاری جشن هالووین در مدرسه ای دولتی، که دخترش  هم در آن مشغول تحصیل است نامه ای سرگشاده به مدیر آن مدرسه نوشت.

وی با انتشار عکسی از مراسم هالوین در مدارس متن نامه سرگشاده خود را در توضیح این عکس قرار داد.

در متن این نامه آمده است:

نامه ی سرگشاده به مدیر مدرسه دخترم:

    مدیر محترم مدرسه...
    خانم ... گرامی
    سلام علیکم

این چند روز هر از گاهی می شنیدم در بعضی مدارس به بچه ها گفته شده ماسک بیاورند تا مراسمی اجرا کنند. با خودم می گفتم حتما بعضی مدارس غیر انتفاعی هستند که کادر آنها رویکردهای خاصی دارند. اما دیروز وقتی دخترم گفت در مدرسه شان حرف ماسک به میان آمده حقیقتا فرو ریختم. فکر نمی کردم در یک مدرسه ی دولتی با کادر فرهنگی و مجرب و با سابقه ی زیاد هم چنین اتفاقی بیفتد که هم زمان با جشن هالوین که هیچ ارتباطی با فرهنگ ما ندارد بچه ها ماسک به صورت بزنند و به مدرسه وارد شوند. در حالیکه حتی خودشان نمی دانند دلیل چنین کار احمقانه ای چیست.

خانم ...! فرهنگ اسلامی و ایرانی ما آنقدر غنی هست که اگر بخواهید هر روز در مدرسه به یکی از آنها بپردازید، باز هم روزهای سال تحصیلی کم می آید و جایی برای پرداختن به رسوم دیگر کشورها باقی نمی ماند. فرزندان ما نزد شما امانت هستند.

پدرها و مادرها به شما اعتماد کرده اند تا فرزندان را آموزش و پرورش دهید. آیا در کشور خودمان کم نمادهای مرتبط با فرهنگ اصیل ایرانی وجود دارد که هنوز یک ماه و نیم از آغاز سال تحصیلی نگذشته رفته اید سراغ جشن هالوین؟ که در اروپا و آمریکا نیز این سنت به انحراف کشیده شده! پیش از آن تمام وجوه فرهنگی کشور را برای فرزندان ما جا انداخته اید که نوبت به آداب و رسوم غربی رسیده است؟ آن هم برای فرزندان کم سن و سالی که حتی در خودِ جشن هالوین نیز ماسک های ترسناک به صورت نمی زنند و صرفا به قاشق زنی می پردازند!

ضربه ی بعدی را زمانی خوردم که دخترم به خانه آمد و گفت: «بعضی از ماسک ها خیلی ترسناک بودند!»

خانم مدیر! بی مسئولیتی تان، زمانی که این صورتک های مزخرف را به صورت دختران معصوم مدرسه دیدید و سکوت کردید قابل بخشش نیست. همین طور اثری که مراسم امروز بر روی روح و روان پاک این دختران (شاید تا پایان عمر) گذاشته است، قابل جبران نیست.

توقع ما از شما به عنوان مسئولین فرهنگی، در قبال امانت هایی که دست تان سپرده ایم خیلی بیشتر از این بود!

 
سارا عرفای: مگر نماد های فرهنگی اصیل ایرانی کم است که سراغ نماد های جشن هالووین رفته اند؟!



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *