رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش ورودی پرونده‌های دستگاه قضایی با ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی میسر است

11:06 - 15 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۱۰۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حدادزاده گفت: با ارتقای آگاهی‌های عمومی و حقوقی می‌توان کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و پیشگیری از وقوع جرم را رقم زد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، رئیس دادگاه عمومی بخش مروست گفت : با ارتقاء آگاهی های عمومی و حقوقی می توان کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و پیشگیری از وقوع جرم را رقم زد.

مرتضی حداد زاده در جمع نمازگزاران حسینیه بزرگ مروست افزود: حضور در جمع مردم و ارتباط دو سویه با آحاد جامعه یکی از بهترین راه ها برای پیشبرد اهداف متعالی قوه قضاییه یعنی عدالت خواهی و عدالت محوری است.

وی عدم آگاهی مردم نسبت به بسیاری از قوانین قضایی را عامل بسیاری از مشکلات دانست و بیان داشت : آگاهی از عوامل بزه دیدگی و همچنین ترویج مسئولیت پذیری ، قانون مداری و آگاه سازی از حقوق شهروندی از جمله اموری است که باید انجام گیرد.

این مقام قضایی بر اهمیت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی تأکید کرد و اظهار داشت : عدم اعتماد به افراد ناشناس ، دقت در انجام معاملات و رعایت برخی نکات ایمنی و امنیتی از جمله هشدار هایی است که هموراه توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به مردم ارائه می گردد.

وی ریشه برخی پرونده های مطروحه حوزه قضایی مروست را عدم شناخت قوانین حوزه خانواده ، کشاورزی و ارث ذکر کرد و گفت : چنانچه پایه اطلاعات مردم نسبت به برخی از قوانین این حوزه ها افزایش یابد بسیاری از پرونده ها از ابتدا تشکیل نمی گردد.

حداد زاده به مشکل عدم وجود واحد ارشاد و معاضدت قضایی در حوزه قضایی مروست اشاره کرد و ابراز داشت : واحد ارشاد و معاضدت قضایی که باید به صورت رایگان به سئوالات و ابهامات مردم در حوزه حقوق و قضاء پاسخ بدهد به علت عدم حضور به موقع و مستمر وکلا و کارشناسان در این شهرستان به واحدی کم اثر و کم فروغ تبدیل شده که علی رغم انعکاس این موضوع به مبادی ذیربط هنوز این مشکل برطرف نگردیده است.

شایان ذکراست این دیدار که با همکاری حوزه مقاومت بسیج امام حسین (ع) مروست انجام گرفت با استقبال و دلگرمی مردم همراه بود و اظهار خرسندی و تشکر مردم را از اقدامات موثر دادگاه بخش مروست در پی داشت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *