رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رشته های باقدمت 5 تا 10 سال بازنگری می شوند/تصویب رشته های جدید در دانشگاه ها

8:07 - 15 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۹۱۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم گفت: امسال خیلی از رشته ها مورد بازنگری قرار گرفته است و مصوبه ای صادر شد تا در مهرماه آینده شاهد حذف رشته های با قدمت 5 تا 10 سال در آموزش عالی باشیم.
عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه اظهار داشت: کمیته های تخصصی برنامه ریزی درسی وزارت علوم رشته هایی که تاریخ مصرف آنها تمام شده را بررسی می کند که این رشته ها یا بطور کلی از رده خارج شوند و یا مورد بازنگری قرار گیرند.
 
وی افزود: امسال خیلی از رشته ها مورد بازنگری قرار گرفته است و مصوبه ای صادر شده تا در مهرماه آینده شاهد حذف رشته های با قدمت 5 تا 10 سال در آموزش عالی باشیم.این در حالی است که در سال گذشته رشته های با قدمت بیش از 10 سال مورد بازنگری قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم در ادامه گفت:این رشته ها شامل رشته های علوم انسانی،علوم پایه و فنی مهندسی است.

نوه ابراهیم در پایان خاطر نشان کرد:در ماه گذشته شاهد تصویب  3 رشته جدید در دانشگاه هایی همچون امام باقر و علوم انتظامی امین بوده ایم.گفتنی است در آینده نیز تعداد رشته های جدید افزایش پیدا خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *