رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اربعین حسینی فرصتی مهم در وحدت میان مسلمانان است

18:16 - 14 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۸۶۵
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: برپایی مراسم اربعین حسینی فرصتی مهم در ایجاد وحدت و انسجام میان مسلمانان جهان است.
اربعین حسینی فرصتی مهم در وحدت میان مسلمانان استبه گزارش گروه جامعه ؛ حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر در سخنان خود پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس شهرستان قم، درباره‌ی پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی بیان کرد: این حرکت فرهنگی و معنوی بزرگی است که باید در آن به ارزش‌های اخلاقی و دینی توجه ویژه‌ای شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر این‌که برپایی مراسم اربعین حسینی فرصتی مهم در ایجاد وحدت و انسجام میان مسلمانان جهان است، افزود:در این پیاده‌روی بزرگ علاوه بر شیعیان، بسیاری از مردم جهان از جمله اهل تسنن و مسیحیان و پیروان سایر ادیان نیز حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: این اجتماع بزرگ بشری یک ظرفیت مهم معنوی به شمار می‌رود، می‌تواند فرصتی برای توسعه و گستر عدالت و استکبار ستیزی و مقابله با ظلم و ستم در جهان شود.

او بیان کرد: در این سفر مردم جهان از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی نیز حضور دارند. این یک ظرفیت مهم معنوی و فرهنگی است که باید نسبت به آن اهتمام ورزید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار کرد:باید زائران توجه ویژه‌ای به تقویت بنیه اخلاقی و ایمانی در این سفر داشته باشند تا اهداف مهم معنوی از راهپیمایی و پیاده روی اربعین تحقق یابد.

وی افزود: حتی شوق زیارت امام حسین(ع) و شرکت در پیاده روی اربعین شوق و شوری در اهل تسنن کشور ایجاد کرده و اخیرا از کردستان نیز تقاضا برای حضور در این مراسم را داشتیم، که این شور و اشتیاق را نشان می‌دهد.

 قاضی عسگر بیان کرد: بی‌شک تفکر وهابیت نسبت به اهل بیت(ع) با تفکر اهل تسنن متفاوت است. این فرقه جدا از اهل تسنن است چرا که اهل تسنن در جهان دوستدار اهل بیت(ع) هستند و این دوستی و محبت میان شیعه و سنی زمینه ساز وحدت است.

وی بیان کرد: واقعه عاشورا خود فرصتی مغتنم برای تبیین فرهنگ ظلم ستیزی است و ما باید این فرهنگ را نشر دهیم. پیاده‌روی اربعین می‌تواند در ترویج ظلم ستیزی و فرهنگ اهل بیت(ع) فرصتی ارزشمند تلقی شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *