رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش 28درصدی موجودی پرونده‌های دادگستری کرمان/157 هزار پرونده مختومه شده است/ یک هزار و 667 پست بلاتصدی در مجموعه قضائی / جذب اختصاصی قضات ویژه مناطق محروم

17:10 - 12 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۲۸۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
موحد از کاهش 28درصدی موجودی پرونده های دادگستری استان کرمان خبرداد و گفت: برنامه محوری یکی از اصول قوه قضائیه است و همه حرکت ها باید بر این اساس انجام شود تا اهداف تعیین شده، محقق شود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست شورای قضایی استان که با حضور تویسرکانی،معاون قوه قضائیه و رزم حسینی،استاندار کرمان در محل دادگستری کرمان برگزار شد از کاهش 28درصدی موجودی پرونده های دادگستری استان کرمان خبرداد و گفت: برنامه محوری یکی از اصول قوه قضائیه است و همه حرکت ها باید بر این اساس انجام شود تا اهداف تعیین شده، محقق شود.

وی افزود: موجودی پرونده های دادگستری استان کرمان تا پایان مهر ماه 95نسبت به شهریور 93، 28درصد کاهش یافته است.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان اعلام کرد:در سال گذشته کشور با 4.5 درصد افزایش پرونده ها روبرو بود که در استان کرمان شاهد کاهش 12.5 درصدی پرونده های شعب بوده ایم.

 وی با بیان اینکه در سال گذشته 263 هزار پرونده طی هفت ماه وارد دستگاه قضائی استان کرمان شده است، اظهار کرد: در هفت ماه امسال 265 هزار و 241 پرونده وارد دستگاه قضائی استان کرمان شده که یک درصد افزایش داشته واین خبر خوبی است.

موحد  گفت: در شهریور 93 دادگستری استان کرمان با تراکم پرونده در همه سطوح روبرو بود که این موضوع مشکلاتی را ایجاد می کرد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی طرح های مختلف در پایان مهرماه امسال موجودی شعب به 95 هزار و 680 پرونده کاهش یافته است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان تصریح کرد: مانده پرونده ها در هفت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشته است.

موحد گفت: موجودی پرونده ها در پایان مهرماه سال جاری نسبت به ابتدای سال هفت درصد کاهش داشته است.

وی به بخشی از خدمات دستگاه قضائی در استان کرمان اشاره و بیان کرد: نرخ رسیدگی در دادسرا 104.8 درصد و در دادگاه  ها 102.5 درصد است.

این مقام قضایی در استان کرمان در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته معدل نرخ رسیدگی واحدهای قضائی استان کرمان  103.2 بوده که استان کرمان در این زمینه به رتبه دوم کشوری دست یافته است.

وی بیان کرد: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی و تهدید سه اتهام اول استان کرمان از نظر فراوانی هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: متاسفانه دعاوی مربوط به خانواده جزو پرشمارترین خواسته های ورودی به استان کرمان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به کمبود نیروی اداری و قضائی در مراجع قضائی استان کرمان اشاره کرد و گفت: هم اکنون یک هزار و 667 پست بلاتصدی در مجموعه قضائی استان کرمان وجود دارد.

وی عنوان کرد: به منظور جبران کمبود کارد قضائی در سطح استان جذب اختصاصی قضات ویژه مناطق محروم انجام شده است.

وی افزود:در سال جاری 161 هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان کرمان شده و 157 هزار پرونده نیز مختومه شده است.

وی یادآور شد: 359 شورای حل اختلاف روستائی و شهری در استان کرمان فعال هستند.

موحد به عملکرد شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته دو هزار و 446 هکتار اراضی دولتی به ارزش 650 میلیارد ریال به بیت المال برگشت داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 322 مورد قلع و قمع متحدثات نیز انجام شده است.

وی گفت: در سال جاری 302 فقره حکم در رابطه با مبارزه با تصرف غیر قانونی اراضی دولتی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی صادر شده و 10 هزار و 512 متر زمین به بیت المال برگشت شده و 32 مورد نیز قلع و قمع انجام شده است.

دکتر تویسرکانی،معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه جلسه گفت: دادگستری استان کرمان با برنامه ریزی و انتخاب راه درست و مدیریت صحیح، ظرفیت ها را افزایش و بهره وری را ارتقاء داده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *