تلاش غیرقانونی برخی بانک‌ها برای سود بیشتر خیانت است

20:50 - 12 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۹۸۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار قم گفت: بانک‌ها به مردم مدیون هستند چراکه پول‌های آنها را در اختیار دارند و باید به دنبال توسعه کشور باشند نه اینکه برخی از آنها با راه‌های غیرقانونی برای سود بیشتر تلاش کنند، این امر خیانت به مردم و اقدامی غیرقانونی است.
تلاش غیرقانونی برخی بانک‌ها برای سود بیشتر خیانت است
به گزارش گروه سیاسی ، سید مهدی صادقی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که در تالار امام جواد(ع) برگزار شد، ضمن گرامیداشت 13 آبان به عنوان سالروز مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: ترویج آموزه‌های انقلاب اسلامی در میان دانش‌آموزان باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی از حضور پرشور مردم قم در حماسه بزرگ اربعین حسینی یاد کرد و افزود: امسال 22 موکب توسط هیأت‌های مذهبی استان در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی مستقر می‌شوند و به زائران ارائه خدمات‌رسانی می‌کنند.

استاندار قم با تاکید بر اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید به شیوه مطلوبی اهداف موردنظر را دنبال کند، اضافه کرد: شیوه برگزاری این نشست‌ها باید متناسب با عنوان اقتصاد مقاومتی باشد چراکه این عنوان یکی از اولویت‌های کشور بوده و تعاریف مختلف از جمله روحیه جهادی را به دنبال دارد؛ تاکنون نتوانستیم در این ستاد به پیشرفت مورد نیاز برسیم.

وی با بیان اینکه تامین و مصرف منابع مالی مردم در بانک‌ها تاثیرگذاری مطلوبی را در عرصه‌های مختلف به دنبال دارد، افزود: مسؤولان حاضر در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند اما برخی موانع وجود دارد که باید با هم‌افزایی و مشارکت برای رفع آنها اقدام شود.

صادقی خاطرنشان کرد: براساس مشاهدات و مستندات افراد به دنبال توجیه مدیران خود هستند درحالی که اگر مسؤول به دنبال اجرای یک برنامه باشد از روزنه‌های مختلف برای عملیاتی کردن آن استفاده می‌کند.

وی واحدهای تولیدی و صنعتی را بیچاره خواند و تصریح کرد:‌ این واحدها در شرایط رکود و تورم کنونی مشکلات بسیاری دارند و نیازمند کمک هستند به همین علت بخش‌های مختلف باید با نگاه به وضعیت نابه‌سامان اقتصادی برای این واحدها چاره‌اندیشی کنند.

استاندار قم وجود نگاه متفاوت مدیران بانکی را عامل وجود تفاوت در ارائه خدمات به واحدهای تولیدی دانست و افزود: کارشناسان به دنبال این هستند که اهداف مورد نظر مدیران را دنبال کنند به همین علت مدیران باید با پرهیز از واگذاری مباحث اصلی به کارشناسان، پیگیری امور اولویت‌دار را به صورت مستقیم دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه شورای هم‌اندیشی بانک‌ها باید به صورت مستمر برگزار شود، تصریح کرد: واحدهای تولیدی به دنبال دریافت تسهیلات هستند اما باید شرایط برای آنها مطلوب‌تر باشد؛ بانک‌های دولتی و خصوصی به مردم مدیون هستند چراکه پول‌های آنها را در اختیار دارند و باید به دنبال توسعه کشور باشند نه اینکه با راه‌های غیرقانونی برای رسیدن به سود بیشتر تلاش کنند، این امر خیانت به مردم و اقدامی غیراخلاقی و غیرقانونی است.

صادقی با تاکید بر اینکه مسؤولان باید در نزد خداوند متعال پاسخ‌گو باشند، اظهار کرد: این افراد باید از توجیه مسؤولان ملی پرهیز کنند و به رسالت اصلی خود که حفظ منابع مالی مردم و توسعه آن است، اهتمام جدی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌ها باید از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری کنند و به دنبال تامین منابع مالی در واحدها باشند تا کشور بتواند حرکت خود را به سمت توسعه ادامه دهد.

استاندار قم با بیان اینکه استانداری از بانک‌های فعال در حوزه اقتصاد مقاومتی حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: تسهیلات رونق تولید ظرفیت مطلوبی است که بانک‌های استان باید نسبت به استفاده از آن اهتمام جدی داشته باشند به همین علت موانع بانک‌ها در این راستا باید در کارگروه مشخصی تدوین و به مسؤولان ملی اعلام شود.

وی از تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی برای افزایش کمی و کیفی تولیدات داخلی یاد کرد و گفت: تحقق این هدف که پویایی اقتصاد جامعه و رفع بسیاری از مشکلات را به دنبال دارد، بدون مشارکت آحاد مردم و مسؤولان امکان‌پذیر نیست به همین علت امیدواریم هر فردی در نظام اسلامی به رسالت خود به شیوه مطلوبی عمل کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *