تأثير رفتار مودبانه پليس با مردم در ارتقاء امنيت اجتماعی

12:00 - 11 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۶۹۶
معاون حقوقی و امور مجلس نيروی انتظامی، گفت:رفتار مودبانه پليس با مردم در ارتقاء امنيت اجتماعي و ايجاد امنيت پايدار در جامعه موثر است.
به گزارش گروه جامعه ،سردار حمیدرضا اشراق در جلسه شورای فرماندهی انتظامی استان همدان که در شهرستان تویسرکان برگزار شد، ایجاد نظم و امنیت پایدار در کشور را هدف اصلی نیروی انتظامی عنوان کرد و اظهارداشت: نتیجه کاهش جرایم و افزایش کشفیات و نیز زیرساخت پیشرفت و توسعه در جامعه، ایجاد نظم و امنیت است؛ مصمم هستیم با وجود کمبودها بتوانیم بیشترین امنیت را برای مردم تامین کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه نباید هدف اصلی و ذاتی خود که همانا تامین نظم و امنیت پایدار است را فراموش کرده و به مسائل حاشیه ای بپردازیم، گفت: ایجاد امنیت در سطح حوزه استحفاظی مستلزم برنامه ریزی منسجم است.
 
تأثیر رفتار مودبانه پلیس با مردم در ارتقاء امنیت اجتماعی
 
معاون حقوقی و امور مجلس ناجا، آینده نگری و برنامه ریزی صحیح را یکی از مشخصه های مدیران موفق عنوان کرد و گفت: فرماندهان و روسا می بایست جهت پیشگیری از جرایم ، جلوتر از مجرمان و متخلفان قدم برداشته و قبل از بروز هر تخلف یا جرمی نسبت به پیشگیری از آن اقدام کنند.
 
وی با اشاره به تأثیر رفتار مودبانه پلیس با مردم در ارتقاء امنیت اجتماعی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه، تصریح کرد: اجرای مطلوب ماموریت ها  در برخورد با مردم نیازمند آموزش مناسب و متناسب کارکنان است که این خود نیز باعث صیانت از کارکنان در اجرای صحیح ماموریت ها می شود.
 
معاون حقوقی و امور مجلس ناجا اذعان داشت: امنیت برآیند فعالیت همه دستگاه هاست و امنیت پایدار بدون همیاری و مشارکت مردم میسر نمی شود.
 
سردار اشراق در خاتمه گفت: نیروی انتظامی با اتخاذ رویكرد جامعه محوری سعی بر افزایش نقش و مشاركت مردم در برقراری مطلوب نظم و امنیت با رویکرد كاهش جرایم و ناهنجاری های اجتماعی دارد؛ برخورد خوب و مودبانه با مردم در جلب مشارکت های مردمی و حفظ امنیت در جامعه موثر است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *