رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حاتمی کیا:سینمای ایران فقر زده است/زارعی:"بادیگارد" به ایستگاه آخر خود رسیده است+ عکس

17:16 - 10 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۳۸۵
کارگردان "بادیگارد" گفت: در حال حاضر در فضایی حرف می زنیم که سینمای ایران فقر زده است و شاید آرت بوک "بادیگارد" از نگاه برخی به نوعی خرج تراشی تعبیر شود اما خواستیم این کار را انجام دهیم و نشان دهیم در کجای کار قرار داریم.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، مراسم رونمایی از کتاب هنری فیلم "بادیگارد" با حضور ابراهیم حاتمی کیا، فریدون جیرانی، مریلا زارعی، محمود کلاری، منوچهر شهسواری، اسماعیل حاتمی کیا و یوسف حاتمی کیا و جمعی دیگر از هنرمندان و مدیران فرهنگی کشور 10 آبان ماه ساعت 16 در سازمان هنری رسانه ای اوج برگزار شد.

حاتمی کیا:سینمای ایران فقر زده است/زارعی:

در ابتدای این مراسم ابراهیم حاتمی کیا ضمن تشکر از حاضران روند تولید کتاب را اینگونه شرح داد: روزی فرزندم اسماعیل حاتمی کیا پیشنهاد این اتفاق را به من  داد و  من که به کل از فضای آرت بوک یا همان کتاب هنری دور بودم علاقمند شدم تا در این زمینه فعالیت کنم.

وی ادامه داد: با بررسی برخی آرت بوک های خارجی دیدم که این اتفاق در کشورهای خارجی سالیان سال است که رواج پیدا کرده و احساس کردم این حرکت تازه ای در سینمای ایران است زیرا ما در ایران فیلمبرداری دیجیتال را داشتیم اما از سینمای دیجیتال دور بودیم .

حاتمی کیا:سینمای ایران فقر زده است/زارعی:

کارگردان فیلم "چ"  تصریح کرد: در حال حاضر در فضایی حرف می زنیم که سینما فقر زده است و شاید این اتفاق از نگاه برخی به نوعی خرج تراشی تعبیر شود اما خواستیم این کار را انجام دهیم و نشان دهیم در کجای کار قرار داریم. 

حاتمی کیا افزود: ما این کار را آغاز نمودیم و می دانیم که نقاط ضعف فروانی دارد و قطعا با تذکر دوستان در آثار بعدی به مرتفع ساختن آنها می پزدازیم اما باید بگویم اگر تشکیلات سازمان اوج و روح نوگرایانه انها نبود شاید این محصول تولید نمی شد.

حاتمی کیا:سینمای ایران فقر زده است/زارعی:

پس از حاتمی کیا مریلا زارعی به پشت تریبون دعوت شد و گفت: بادیگارد به ایستگاه آخر خود رسیده است یعنی جایی که مردم می توانند پس از اکران، فیلم را از طریق سینمای خانگی تهیه  و مشاهده کنند.

وی ادامه داد: تولید این کتاب برایم بسیار جذاب بود من با اینکه چهارمین تجربه مشترک با آقای حاتمی کیا را داشتم اما هر روز در بادیگارد برایم اتفاقات و تجربه های تازه ای رقم می خورد.

بازیگر فیلم "هیس ... " با اشاره به مفهوم سینمای فاخر تصریح کرد: این روزها کلمه سینمای فاخر را زیاد می شنویم کلمه ای که گاها حالت تخریبه ای برای فیلم ایجاد می کند اما باید بگویم فیلم ابراهیم حاتمی کیا هم از لحاظ خود فیلم و داستان و هم از لحاظ شخصیت کارگردان به معنی واقعی فاخر بود.

حاتمی کیا:سینمای ایران فقر زده است/زارعی:

زارعی خاطرنشان کرد: آقای حاتمی کیا در هر لحظه از فیلم، بسیار حسابگرانه در هزینه های فیلم و بیت المال نظارت می کردند و این اثر از آن جمله فیلم هایی است که در محیط سلامت تولید شده است.

زارعی در پایان بخش هایی از مقدمه کتاب را برای حضار خواند و آرزو کرد که این خوانش  مردم و هنرمندان را برای مطالعه این کتاب جذب کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *