مردم کریمه خودشان باید برای پیوستن به روسیه تصمیم بگیرند/ ایران در این موضوع دخالت نخواهد کرد

11:58 - 10 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۱۱۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سبحانی‌فر گفت: بر اساس مواضع جمهوری اسلامی ایران مسئولین کشورمان همواره معتقدند که حاکمیت و اداره هر کشوری به عهده خود مردم آن کشور است از این رو دخالت در امور داخلی کشور روسیه بدون شک با رویکرد ایران در تضاد است.

مردم کریمه خودشان باید برای پیوستن به روسیه تصمیم بگیرند/ ایران در این موضوع دخالت نخواهد کردعلی سبحانی‌فر رئیس کمیته پارلمانی دوستی ایران و روسیه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی درباره درخواست مجلس دومای روسیه از ایران مبنی بر به رسمیت شناختن الحاق کریمه به روسیه اظهار کرد: بر اساس مواضع جمهوری اسلامی ایران مسئولین کشورمان همواره معتقدند که حاکمیت و اداره هر کشوری به عهده خود مردم آن کشور است از این رو دخالت در امور داخلی کشور روسیه بدون شک با رویکرد ایران در تضاد است.

وی افزود: ما از پیشنهادی که مجلس دومای روسیه به منظور اتخاذ نظر مشورتی از ایران مربوط به پذیرش الحاق کریمه به روسیه تشکر و قدردانی می‌کنیم اما معتقدیم که این موضوع باید از سوی خود روسیه مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیته پارلمانی دوستی ایران و روسیه خاطرنشان کرد: بدون شک دولمتردان روسی می‌توانند با انجام یک همه پرسی در کریمه نسبت به نظر مردم این کشور برای الحاق به روسیه وارد عمل شوند.

سبحانی‌فر تصریح کرد: ایران پیرامون طرح مجلس دومای روسیه برای الحاق کریمه به روسیه تابع نظر مردم کریمه خواهد بود زیرا ما معتقدیم که ملتها در تعیین سرنوشت خودشان باید مستقل عمل کنند.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوار هستیم که مقامات روسی این روند اتخاذ شده از سوی ایران را درباره کریمه بپذیرند و اجازه دهند که خود مردم این منطقه برای پیوستن به کشور روسیه تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/



رضا
|
-
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
افرین، هنوز قابل درک نیست برام چرا روسیه در مورد کریمه از ما نظر خواهی کرده
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *