سری دوم برنامه «گنج» به تاریخ شفاهی استکبارستیزی مردم ایران می‌پردازد

16:45 - 10 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۰۸۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
سری دوم برنامه تلویزیونی «گنج» با موضوع تاریخ شفاهی استکبارستیزی مردم ایران از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
به گزارش گروه فرهنگی ، به مناسبت فرا رسیدن 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دومین سری از برنامه تلویزیونی «گنج» را با موضوع استکبارستیزی و روز دانش‌آموز تولید کرد.
 
این برنامه در 6 قسمت 45 دقیقه ای تهیه شده و از فردا (10 آبان) هر روز ساعت 12:20 دقیقه از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.
 
گفت‌وگو با میهمان برنامه، معرفی روزانه یک فیلم، روایت تسخیر در مدرسه، تاریخ شفاهی در مدارس خارج از کشور، روایت روزه سیاسی و قسمت هایی از مستند «پس از پرواز» از بخش های این برنامه است.
 
میهمان نخستین برنامه، «سهیل کریمی» از مستند سازان بدون مرزی است که در سال 82 و پس از اشغال عراق توسط آمریکا به مدت 126 روز به اسارت سربازان آمریکایی درآمد و بدون هیچ دلیل و منطقی تحت شکنجه قرار گرفت.
 
«رضا سیف اللهی» که از دانشجویان تسخیر لانه جاسوسی بود در بخش روایت تسخیر در مدرسه این برنامه پس از سال ها به یکی از مدارس تهران رفته تا با دانش آموزان درباره علل و چرایی تسخیر و بازتاب های جهانی آن و خاطرات خودش بگوید.
 
بخش تاریخ شفاهی در مدارس خارج از کشور به یک معلم مدارس آمریکا می پردازد که در اقدامی ابتکاری از مطالعه اسناد و نقد رفتار شخصیت های تاثیرگذار تاریخ برای آموزش درس تاریخ به دانش آموزان استفاده می کند.
 
در بخشی دیگر از این برنامه «سیداقبال واحدی» مجری شناخته شده تلویزیون به سراغ یکی از افرادی می رود که در 21 آبان 58 به پیام امام در قبال تحریم های اقتصادی آمریکا لبیک گفته و 5 روز روزه سیاسی می گیرد.
 
همچنین در ابتدای این برنامه معرفی فیلم داستانی «حادثه» به کارگردانی منصور تهرانی معرفی می شود؛ این فیلم تولید سال 1363 روایتی از تصادف یک اتومبیل آمریکایی با همسر احمد ضیایی، دبیر تاریخ است که قانون «کاپیتولاسیون» مانع از دستگیری و محاکمه مجرمان می شود و .....
 
علاقه‌مندان می‌توانند از طریق کانال تلگرامی این برنامه به نشانی https://telegram.me/ganj_iran گزیده و بخش‌های مختلف برنامه را دریافت و نظرات خود را از طریق این کانال تلگرامی و شماره پیامک 300001357 مطرح کنند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *