دستگیری 20 نفر از متهمان پرونده معروف به "اشک تمساح " / انهدام بیش از 250 باند تهیه و توزیع مواد مخدر

17:23 - 09 دی 1393
کد خبر: ۲۳۹۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری بیش از 20 نفر از متهمان پرونده معروف به اشک تمساح خبرداد و گفت: متهمان طی چندسال اخیر صدها تن مواد مخدر را از کشورهای همسایه وارد کشورمان کرده اند.

: رییس کل دادگستری هرمزگان از دستگیری بیش از 20 نفر از متهمان پرونده معروف به اشک تمساح خبرداد و گفت: متهمان طی چندسال اخیر صدها تن مواد مخدر را از کشورهای همسایه وارد کشورمان کرده اند.

حجت الاسلام محمد صادق اکبری در گفت و گو با خبرنگار حقوقی میزان دراین باره اظهارکرد: متهم مشهور به اشک تمساح که مسئولیت و مدیریت یکی از باندهای بین المللی را بعهده داشت اقدام به توزیع صدها تن مواد مخدر توسط عوامل و همراهانشان در استان های جنوبی کرده است که با همکاری مراجع امنیتی، انتظامی وقضایی شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: اموال زیادی از این گروه شناسایی و برخی از آن ها نیز توقیف شده است و فعالیت برای شناسایی و توقیف سایر اموال از حساب های مربوطه نیز ادامه دارد.

این مسئول عالی قضایی با بیان اینکه این باند جهت حمل مواد مخدر از طریق موتور لنج های صیادی از ناخداها وجاشوهای منطقه استفاده می کردند اظهار کرد: متهمان با تشکیل باند بزرگ و سازمان یافته بین المللی با مدیریت این اشخاص افراد را به عنوان مدیر پایین تر تعیین می کردند و شرح وظایف آن ها را از مبدا تا مقصد به صورت منسجم و سازمان یافته مدیریت و اقدام به وارد کردن صدها تن مواد مخدر و توزیع آن در سطح کشور و بعضا ترانزیت می کردند.

رییس کل دادگستری هرمزگان اضافه کرد: دستگاه قضایی استان دستورات لازم را به نیروهای امنیتی و انتظامی استان صادر کرد که خوشبختانه پس از دستگیری این افراد با قرار قانونی روانه زندان شده اند و تحقیقات تکمیلی در خصوص این باند بین المللی ادامه دارد.

حجت الاسلام اکبری همچنین از انهدام باند مهم دیگری به سرکردگی ح-ه خبرداد و گفت: اعضای این باند نقش مهمی در وارد کردن و توزیع مواد مخدر در سطح کشور داشتند که خوشبختانه حدود 18 نفر از عوامل اصلی دستگیر و هم اکنون در زندان بسر می برند .

وی با بیان اینکه اعضای این باند نیز هزاران کیلو مواد مخدر را در سطح کشور توزیع کرده اند اضافه کرد: دستگاه قضایی استان با اتخاذ این سیاست که استان برای قاچاقچیان اصلی و فرعی مواد مخدر نا امن است استان را به یک استان ناامن برای قاچاقچیان تبدیل نموده است و دلیل آن شناسایی و دستگیری و برخورد قاطع و قانونی با این عوامل است.

این مسئول عالی قضایی در ادامه اظهارکرد: دادگستری استان برخورد قاطع و بدون اغماضی با قاچاقچیان مواد مخدر اعم از خرد و کلان دارد و از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 60 تن مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

وی گفت: همچنین بیش از 250 باند تهیه و توزیع مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده اند و انهدام دوشبکه بین المللی قاچاق و ترانزیت مواد مخدر نیز از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *