رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امیر پوردستان: اصول سیاست خارجه باید بر مبنای جهاد کبیر باشد

23:31 - 09 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۸۹۷۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به راهبردهای سال جاری مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد کبیر گفت: به استناد آیه ۵۲ سوره فرقان، اصول سیاست خارجه باید بر مبنای جهاد کبیر باشد و جهاد کبیر به معنای تبعیت‌ نکردن از دشمنان خداست.
به گزارش گروه سیاسی ؛ امیر سرتیپ پوردستان شامگاه امروز (یکشنبه) در کنگره گرامیداشت ۷۵ شهید شهر اصغرآباد اصفهان اظهار کرد: تبعیت‌ کردن از دشمن باعث ذلت و خواری می‌شود و یکی از درس‌های عاشورا برای شیعیان همین موضوع است. در کنار جهاد اکبر یعنی مبارزه با نفس و جهاد اصغر یعنی جنگ با دشمن جهاد کبیر به معنای مخالفت همه‌جانبه و عدم تبعیت از دشمنان خداست. جهاد کبیر یعنی مخالف دشمن حرف‌ زدن، مخالف دشمن قلم زدن و مخالف دشمن گام برداشتن.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: پهلوی دوم به خاطر تبعیت کردن از آمریکا به ذلت رسید و شاه بعد از خروج از ایران ۱۶ ساعت به رییس‌جمهور وقت آمریکا التماس کرد تا اجازه ورود او به آمریکا را بدهد. در آن دوره ایران به عنوان جبهه احتمالی جنگ‌های آمریکا بهترین سیستم‌های اطلاعاتی و مخابراتی را در شمال کشور داشت. پایگاه هوایی تهران، اصفهان و شیراز را داشت تا اگر روزی لازم بود در مقابل ارتش سرخ برای آمریکا ایستادگی کند.

وی ادامه داد:‌ پس از انقلاب ایران و ذلت شاه عربستان نقش ژاندارم منطقه را بر عهده گرفت و شروع به تبعیت کردن از دشمن خدا کرد. عربستان نیز با اسناد ارائه شده در خصوص حملات ۱۱ سپتامبر به ذلت افتاده است و به همین خاطر اصول سیاست خارجه باید تبعیت‌ نکردن از دشمن باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تهدیدهای امروز علیه ایران چهره‌ تازه‌ای دارد و البته باید متناسب با این تهدیدها ظرفیت‌های مقابله با آن نیز در کشور رشد پیدا کند. مقابله با این تهدیدها به گردن نیروهای مسلح به تنهایی نیست و همه مردم در آن سهیم‌اند. تهدید امروز جنگ‌های ترکیبی علیه ایران است. این جنگ‌ها از همه راهکارهای فرهنگی، اقتصادی، دیپلماسی و دیگر راهکارهای ممکن استفاده می‌کند. چشم جهان اسلام به گام‌های نظام جمهوری اسلامی است و یکی از مبارزات اصلی امروز همین جنگ‌های نیابتی است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به خردادماه سال ۹۳ گفت: داعش بنای رسیدن به مرزهای ایران را دارد که خوشبختانه با وحدت و هماهنگی نیروهای مسلح ایران تا امروز این تلاش‌ها دفع شده است. امروز بخشی از داعش در افغانستان وجود دارد و حتی با بخشی از طالبان بیعت کرده است اما به عنوان یک سرباز قول می‌دهم فرزندان این مرز و بوم هرگز غافلگیر نخواهند شد و اگر کشوری ایران را تهدید کند، آن کشور را هدف قرار خواهیم داد. جمهوری اسلامی آماده و گوش به فرمان مقام معظم رهبری است.

وی در انتها با اشاره به وظایف مردم در مقابله با جنگ‌های ترکیبی گفت: تبعیت محض از تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، حفظ وحدت و همدلی و انجام وظیفه در هر نقشی که باشند از وظایف عموم مردم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *