رسیدگی به پرونده ها بدون توجه به جریان های سیاسی

18:54 - 09 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۸۹۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان تهران گفت: با اظهار به این که همواره تاکید کرده ایم که سیاست قوه قضاییه و اولویت دادسرای تهران رسیدگی به جرایم اقتصادی و مبارزه با فسادهای کلان است، این پرونده را مصداقی از این نوع پرونده ها خواند و رویکرد دادستانی را رسیدگی به پرونده های مهم بدون توجه به گرایش های سیاسی متهمان اعلام نمود و اظهار داشت: دادستانی تهران با هیچ کس عقد اخوت نبسته و در حدود مقررات، تحقیقات انجام خواهد شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ؛ عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران با اظهار به این که همواره تاکید کرده ایم که سیاست قوه قضاییه و اولویت دادسرای تهران رسیدگی به جرایم اقتصادی و مبارزه با فسادهای کلان است، این پرونده را مصداقی از این نوع پرونده ها خواند و رویکرد دادستانی را رسیدگی به پرونده های مهم بدون توجه به گرایش های سیاسی متهمان اعلام نمود و اظهار داشت: دادستانی تهران با هیچ کس عقد اخوت نبسته و در حدود مقررات، تحقیقات انجام خواهد شد.

دادستان تهران چهار محور موجود در دستور رییس قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده املاک شهرداری را شامل سرعت در رسیدگی، نظارت شخص دادستان بر امر تحقیقات، انجام تحقیقات جامع و کامل و ارائه نتیجه نهایی به رییس قوه قضاییه و مردم اعلام نمود.

وی از ارجاع این پرونده به یکی از شعب دادسرای کارکنان دولت خبر داد و افزود: نتایج تحقیقات به اطلاع عموم خواهد رسید.

 جعفری دولت آبادی با خاطر نشان نمودن این نکته که در حال حاضر نمی توانیم در خصوص پرونده املاک شهرداری اظهارنظر کنیم، علت را کثرت و تنوع مدارک، ضمایم و موضوعات مندرج در گزارش دانست و اعلام نمود: پس از پیشرفت تحقیقات، اعلام نظر خواهد شد.

دادستان تهران به واکنش ها به اظهارنظر دادستان کل پیرامون این پرونده در رسانه ها نیز توجه نشان داد و در این راستا از چند رویکرد رسانه ای یاد کرد و گفت: عده ای گفتند با این اظهارنظر دادستان کل، کار تمام شد و متهمان مرتبط با پرونده تبرئه شدند. چنین نتیجه ای غلط و اشتباه است؛ زیرا تا رسیدگی انجام نشود، اعلام نتیجه ناصواب است.

وی بازتاب دیگری که جرم را صد در صد ارتکاب یافته می دانست را نیز مبنی بر اشتباه خواند و در تبیین نظر سوم مبنی بر این که آن قدر تحقیقات و رسیدگی را طول می دهند که از یادها برود اظهار داشت: تصریح رییس قوه قضاییه و قید تسریع در رسیدگی، این پیش داوری را رد می کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *