رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معایب و مزایا طرح تجمیع روستاهای زیر 20 خانوار/ مقایسه وضعیت "روستاییان" با "حاشیه نشینان"

7:31 - 18 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۸۶۱۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح تجمیع روستاهای کوچک با روستاهای بزرگتر که از سوی دولت مطرح شده است پایه واساس درستی ندارد.
علی اصغری//طرح تجمیع روستاها پایه درستی ندارد/ دولت چاره دیگری را اتخاذ کندرسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره طرح دولت مبنی بر تجمیع روستاهای زیر 20 خانوار با روستاهای بزرگتر اظهار کرد: تجمیع روستاها اثار مثبت و منفی در پی دارد که اگر ما بخواهیم آن را مورد بررسی قرار دهیم زوایای متعددی را در بر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بحث توسعه روستا بر اساس سه شاخصه اصلی یعنی درآمد، دستگاه های خدمات رسان و بحث بهداشت ودرمان صورت می گیرد، افزود: بحث تکریم روستاییان از موارد مهمی است که بدون شک در شرایط فعلی نباید مورد غفلت قرار گیرد زیرا در حال حاضر وضعیت روستاهای ما بسیار نامناسب است و روستائیان به سمت مهاجرت به حاشیه شهرها سوق پیدا کرده اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: درحال حاضر وضعیت حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیر استاندارد در کنار شهرهای بزرگ تاسف بار است و باید بگویم که بدتر از روستاها محسوب می شود.

خضری تاکید کرد: بحث تجمیع روستاها از نظر عمرانی و بهداشتی برای دولت بسیار خوب محسوب می شود اما بدون شک تبعات منفی را برای روستاییان در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: دولت برای راحتی خود و به منظور عدم ارائه خدمات به روستاهای کم جمعیت طرح تجمیع روستاها را مطرح می کند روندی که بدون شک به ضرر روستاییان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه ما می توانیم با اجرای یک طرح مناسب در جهت توسعه و پیشرفت روستاهای کشور بخصوص روستاهای مرزی وارد عمل شویم، تصریح کرد: دولت اگر بتواند یک روستا را بخصوص در مناطق مرزی توسعه دهد این موضوع در جهت توسعه و پیشرفت کشور بخصوص در بحث گردشگری تأثیر بسزایی خواهد داشت.

خضری با بیان اینکه بنده مخالف تجمیع روستاها هستم اظهار کرد: دولت بهتر است به جای تجمیع روستاها به فکر دیگری باشد و چاره دیگری تدبیر کند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *