رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزادی 6 محکوم غیرعمد ره‌آورد ششمین کنگره امام سجاد (ع) در هرمزگان

8:57 - 09 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۸۴۹۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
برگزاری ششمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) آزادی 6 زندانی غیرعمد تحت حمایت ستاددیه استان هرمزگان را به دنبال داشت.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، ششمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) آزادی 6 زندانی غیرعمد تحت حمایت ستاددیه استان هرمزگان را به دنبال داشت.

 مسئولان برگزاری این کنگره امسال با تاسی به سیره و سنت این امام همام در راستای آزادی بندگان مسلمان و بردگان نیازمند، ضمن هماهنگی با ستاددیه استان هرمزگان نسبت به تسهیل شرایط آزادی 6 محکوم غیرعمد اقدام کردند که عمده این همکاری‌ در حوزه اخذ گذشت رضایتمندانه از تقریبا نیمی از بدهی‌های  این افراد بود.

شعار این طرح مردمی با همکاری ستادیه و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان هرمزگان با عنوان «رهایی از زندان نداری و نادانی» مطرح و به دنبال آن تا روز برگزاری آیین اختتامیه این کنگره علاوه بر آزادی مددجویان یادشده، بر اهمیت موضوع پیشگیری و آموزش همگانی در راستای کاهش محبوسان غیرعمد تاکید گردید.

طبق روایات اسلامی در زمینه آزادی بندگان دربند و سفارش معروف قرآنی مبنی بر «فَکُّ رَقَبَةٍ» از امام سجاد علیه‌السلام فرمایشات و ارجاعات تاریخی متعددی به ثبت رسیده است که شاید معروف‌ترین آن‌ها این حدیث متواتر باشد که فرمودند: «هیچ مؤمنی، بنده مؤمنی را آزاد نمی‌کند مگر این‌ که خداوند در برابر عضوی از اعضای آن بنده آزاد شده، جسم عامل این اقدام پسندیده را از آتش دوزخ ایمن سازد».

گفتنی است، مجموع بدهی این شش زندانی تحت حمایت ستاددیه که زمینه استخلاص آن‌ها در ششمین دوره کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌اسلام فراهم شد، رقمی بالغ بر 5 میلیارد ریال بود که خوشبختانه با همکاری خوب اولیاءدم و طلبکاران مبلغی معادل 2 میلیارد ریال به صورت رضایتمندانه از شاکی پرونده‌ها گذشت اخذ شده است.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *