انتشار مجموعه قوانین و مقررات تنقیح شده حقوقی/ درج 5 قانون جدید در این مجموعه

10:11 - 06 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۴۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شاه حیدری پور با اشاره به انتشار مجموعه قوانین و مقررات حقوقی، گفت: تمامی قوانین و مقررات حقوقی در این مجموعه تنقیح و قوانین منسوخه حذف شده، همچنین قوانین جدید و لازم الاجرای فعلی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
شاه حیدری پور مدیرکل حقوقی قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در رابطه با مجموعه تنقیح شده قوانین و مقررات حقوقی منتشر شده، اظهار کرد: این کتاب در سال 1388 بروز رسانی و منتشر شده بود و در حال حاضر پس از هفت سال مجموعه تنقیح شده قوانین و مقررات حقوقی تدوین شده و در اداره کل حقوقی قوه قضائیه به همراه نظریه‌های مشورتی این اداره کل، نظریه‌های تفسیری شورای نگهبان، آرای وحدت رویه و اصراری دیوان عالی کشور و بخشنامه‌های قوه قضائیه توسط روزنامه رسمی کشور در بیش از دو هزار و هشتصد صفحه چاپ و منتشر شده است.

مدیرکل حقوقی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در این مجموعه تمامی قوانین و مقررات حقوقی تنقیح و قوانین منسوخه حذف و قوانین جدید و لازم الاجرای فعلی مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در مجموعه فوق بیش از چهل عنوان قانون جدید یا به طور کامل یا بخش‌هایی که مربوط به امور حقوقی بوده به همراه  آئین نامه‌ها و نظریه‌های مشورتی مربوطه افزوده شده است.

مدیرکل حقوقی قوه قضائیه افزود: نظریه‌های مشورتی اداره حقوقی قوه قضائیه که تعداد آن بسیار است تنها موارد مهم آن به این مجموعه اضافه شده و البته از نظر شکل و قالب نیز برای سهولت استفاده، نوآوری‌هایی نیز در نظر گرفته شده تا بتوان منبع شایسته‌ای در اختیار قضات، وكلا  و سایر حقوقدانان در سراسر کشور قرار داد.

شاه حیدری پور همچنین گفت: از قوانین مهم حقوقی که در مجموعه جدید افزوده شده است می‌توان به قانون حمایت خانواده،‌ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، قانون بیمه اجباری، قانون تشكیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و قانون نظارت بر رفتار قضات اشاره کرد.


 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *