انتظار از جنس فعل است نه انفعال/ ویژگی های انتظار در عقیده شیعه چیست؟

9:38 - 07 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۲۹۱
بحث انتظار در عقیده شیعه ویژگی هایی دارد که فعلیت بخشیدن به اعمال در مقابل انفعال، یکی از مهمترین این ویژگی ها قلمداد می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیری فرد عضو کمیسیون سبک زندگی شورای انقلاب فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: حالت انتظار یک نیروی بازدارنده قوی در انسان ایجاد می کند به صورتی که فرد مرتکب جرائم عمدی، اجتماعی و خانوادگی نمی شود.

وی ادامه داد: حالت انتظار همچنین یک نیروی معنوی برای پویایی نسبت به حرکت در مسیر خوبی ها و فضیلت ها در انسان ایجاد می کند.

رئیس دانشکده راهبردی مطالعات "جهان" اظهار کرد: بحث انتظار فرج در عقیده شیعه، از جنس فعل است نه انفعال. متاسفانه زمانی که صحبت از انتظار در جامعه می شود، به بسیاری از افراد ذهنیت انفعالی دست می دهد.

وی تصریح کرد: انسان منتظر اعمال خود را از جنس فعل انجام می دهد یعنی نیرویی با بهره گیری از عبادت در خودش ایجاد می کند به نحوی که این حالت، نوید بخش آینده ای روشن برای اوست.

این کارشناس علوم قرآنی در ادامه صحبت های خود توضیح داد: انتظار فرج از جمله مترقی ترین و پیشرفته ترین اعتقادات شیعه محسوب می شود چون فرا رسیدن روزی که بیچارگی، حقارت، کینه و حسادت از بین می رود، در زمره انتظارات شیعیان قراردارد.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق فرج حضرت امام زمان (عج)، خود انسان نیز باید تلاش کند و حالت انفعالی نداشته باشد.

*بخش های بعدی گفت و گوی ویژه "جمعه های انتظار" را در هفته های آینده در همین بخش مطالعه کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *