مبارزه با زمین خواری مطالبه ملی مردم است

9:17 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۵۹۹
جانشين رئیس پليس پيشگيری گفت:مقابله بي امان با زمين خواري را ماموريت محوري و اساسي يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسکن دانست و گفت : نبايد حتي به يک متر مربع اراضي ملي دست درازي شود.
به گزارش گروه جامعه ،سردار مهدي معصوم‌بيگي در آيين اختتاميه نخستين کارگاه آموزشي فرماندهان يگان‌هاي حفاظت سازمان ملي زمين و مسکن سراسر کشور، با بيان اينکه يگان‌ حفاظت سازمان ملي زمين و مسکن پس از طي فرآيند قانوني و تصويب ستاد کل نيروهاي مسلح تشکيل و راه اندازي شده است، اظهار کرد: مقابله با زمين خواري محور ماموريت اين يگان است ضمن اينکه اين موضوع، مطالبه جدي فرماندهي معظم کل قوا و مردم مي باشد و بايد اهتمام و تلاش حداکثري در اين زمينه کرد.
 
وي با اشاره به اينکه يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسکن با وجود عمر کوتاهش موفقيت‌هاي بسيار چشمگيري داشته است، افزود: رسالت اين يگان رسيدن به نقطه‌اي است که حتي يک متر مربع دست‌اندازي به اراضي ملي نداشته باشيم و اين امکان پذير است و بايد به عنوان چشم انداز يگان مد نظر باشد.
 
جانشين پليس پيشگيري ناجا با تاکيد بر اهميت آموزش حرفه‌اي و نقش آن در تبديل منابع انساني به سرمايه انساني و افزايش بهره‌وري، تصريح کرد: آموزشي مفيد است که بتواند منابع انساني را به سرمايه انساني تبديل کند و بهره وري را افزايش دهد.
 
اين مقام ارشد انتظامي با تاکيد بر لزوم تقويت آموزش هاي کارگاهي و مهارتي تاکيد کرد: ادامه حيات هر سازمان و يگاني به سرمايه انساني کارآمد و متخصص مرتبط است.
 
وي در ادامه، اقتدار در حوزه‌ ماموريت را از جمله انتظارات موجود از يگان‌هاي حفاظت دانست و گفت: اين اقتدار نه به معني به کارگيري زور بلکه به مفهوم انجام عقلاني ماموريت با استفاده از همه توان و ظرفيت ها است بگونه اي که ماموريت به احسن وجه انجام گيرد.
 
اين مقام ارشد ناجا صحت عمل کارکنان به معناي پاکيزگي و سلامت گفتار و رفتار را از ديگر ضرورت‌هاي ماموريت يگان‌هاي حفاظت برشمرد و تاکيد کرد: ماموران يگان‌هاي حفاظت خود بايد در نهايت پاکي باشند تا بتوانند با ناپاکي مبارزه کنند.
 
وي افزود: يگان‌هاي حفاظت بايد همچنين همکاري و تعامل بسيار نزديکي با ناجا داشته باشند و اساسا يکي از دلايل گزينش فرماندهان اين يگان‌ها از بدنه ناجا نيز همين لزوم تعامل عملي و فعال است.
 
سردار معصوم بيگي، داشتن انضباط، خلق ظرفيت‌هاي جديد در ماموريت و تعيين تکليف دقيق حدود و ثغور زمين هاي ملي که بايد مورد حفاظت قرار گيرند را از الزامات و ضروريات انجام درست ماموريت در اين زمينه برشمرد و گفت: بايد به صورت شفاف اين موضوع مشخص و نظارت شود.

انتهای پیام/  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *