رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اجرای طرح پیشگیری از خرده فروشی موادمخدر در بجنورد/ اجرای برنامه‌های آموزشی و ارائه مشاوره به افراد

9:45 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۴۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
محجوب گفت: فاز اول طرح پیشگیری از خرده فروشی موادمخدر و روانگردان و آسیب‌های ناشی از آن در مناطق آلوده شهر بجنورد اجرا شد.
سید ابراهیم محجوب معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و ارائه مشاوره به آنها اشاره کرد و
گفت: طرح پیشگیری از خرده فروشی مواد مخدر و روان گردان و نیز پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آن در مناطق پرخطر شهر بجنورد که بیشترین خرده فروشان مواد مخدر در آن مناطق فعالیت دارند اجرا شد و سه منطقه شناسایی و در دستور کار اجرای طرح قرار گرفتند.
 
وی گفت: در فاز اول با وصول گزارش مراجع انتظامی و اطلاعاتی مبنی بر شناسایی خرده فروشان مناطق مشخص شده، تیمی متشکل از نماینده دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی و نمایندگانی از شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و پلیس مبارزه با مواد مخدر و نیز مشاور و مددکار اجتماعی با پوشش معمولی بنحوی که موجب جلب توجه مجاورین نگردد در محل منزل و اقامتگاه افراد شناسایی شده حضور یافتند.

این مقام قضایی تصریح کرد: پس از حضور در محل همکاران با فرد خرده فروش و خانواده وی درباره قبح عمل ارتکابی و لزوم اصلاح افراد خرده فروش مواد مخدر و از سویی تلاش و حمایت اعضای خانواده در راستای اصلاح این گونه افراد صحبت و توصیه‌های لازم ارائه شد.

محجوب تصریح کرد: اشخاصِ هدفِ در این طرح، ضمن پذیرش اشتباه خود و با پذیرش لزوم اصلاح و در پیش گرفتن راه صحیح زندگی و کسب درآمد حلال، با اظهار ندامت، تمایل و آمادگی خود را جهت همکاری با عوامل و مجریان طرح اعلام و لذا با مشایعت اعضای تیم اقدام کننده و پس از انجام تست و غربالگری و با توجه به اعتیاد به مواد مخدر، تعداد پانزده نفر از آقایان به اقامتگاه اجباری معتادین استان خراسان شمالی و نیز تعداد شش نفر از بانوان به مرکز نگهداری و درمان معتادان منتقل و روند درمان و بازاجتماعی کردن آنها آغاز گردید.

معاون رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی افزود: در مرحله و فاز بعدی ضمن تشکیل پرونده شخصیت برای این افراد، برنامه‌های آموزشی برای این افراد در محل اقامتگاه اجباری اجرا و درمان دارویی و نیز مشاوره و ارائه خدمات مددکاری به آنها و همچنین خانواده این افراد آغاز شد.

وی گفت: همچنین در راستای اجرای طرح مورد اشاره، دوره آموزشی «امید» با بهره گیری از یکی از اساتید مجرب استانی برای این افراد در محل مرکز اقامت اجباری برگزار گردید که نتیجه آن مطلوب ارزیابی شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: البته این دوره آموزشی در مراحل بعدی اجرای طرح، متعاقباً و طی برنامه ریزی مشخصی برای اعضای خانواده این افراد نیز برگزار خواهد شد. همچنین در راستای بازگرداندن این افراد به جامعه و پذیرش آنها بعنوان فردی که ضمن تنبّه و اظهار ندامت از خطای خود، در راستای اصلاح خود گام موثری برداشته است، با بهره گیری از اطلاعات جمع آوری شده مندرج در پرونده شخصیت این افراد و نیز با بررسی جامع و دقیق تر موضوع سوابق کاری و شغلی و نیز توانمندی‌ها و تخصص‌های احتمالی آنها در زمینه‌های مختلف کاری شناسایی شده است و در مواردی با برخی از فعالان و کارآفرینان مذاکراتی جهت اشتغال و به کارگیری این افراد صورت پذیرفته است.

معاون اجتماعی دادگستری کل خراسان شمالی در پایان گفت: علاوه بر موارد فوق، رایزنی‌هایی در جهت اجرای برنامه‌های عقیدتی و فرهنگی در زمان اقامت آنها در مرکز اقامت اجباری و بهره‌مندی از ظرفیت روحانیون جهت برگزاری نماز جماعت و آموزش‌های عقیدتی و احکام و مشاوره دینی صورت پذیرفته است که در گام‌های بعدی اجرای طرح عملی خواهد شد.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *