رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مراجعه بیش از 5 هزار خودرو دیزلی به مراکز معاینه فنی

10:00 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۳۴۴
مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: در 6 ماه اول سال بیش از 5 هزار خودرو دیزلی به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند که 1500 دستگاه در مرحله نخست به دلیل نقص فنی از سرویس های معاینه فنی مردود شدند.

به گزارش گروه جامعه ، نواب حسینی منش گفت: شهرداری تهران در بحث معاینه فنی با خودرو ها و اتو بوس ها هیچ گونه رودربایستی ندارد.

وی با تاکید بر آزمایش ها و تست های سنجش آلایندگی خودروها گفت: دودی که از خودرو دیزلی خارج می شود عمدتا دوده است و از سوی استاندارد های اعلامی از سوی محیط زیست این میزان باید کمتر از 2.8 باشد.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی افزود: البته تلاش داریم در قانون جدید خودروهای دیزلی شرایطی فراهم کنیم که به غیر از این موارد سایر نواقص دیگر نیز برطرف شود. وی با بیان اینکه مشکلات عمومی و دلایل رد خودرو های دیزلی گفت: ترمز و ایرادات ظاهری بیشترین دلایل رد خودرو های سنگین بوده است.

حسینی منش خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 هزار اتوبوس گاز سوز در شهرتهران تردد می کنند که موظف هستند هر 6 ماه به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.وی افزود: در حال حاضر 5 مرکز معاینه فنی در تهران مخصوص اتوبوس های شرکت واحد است که روزانه 40 دستگاه اتوبوس را مورد بررسی قرارمی دهد.

به گفته مدیر عامل ستاد معاینه فنی، در بیهقی مرکز سیستم نظارتی و کنترل خودرو های دیزلی سبک ایجاد شده است که خودرو های دیزلی سبک باید به این مرکز معاینه فنی مراجعه کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *