افزایش شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین امسال /طراحی موکب‌های 30 هزار نفره

12:17 - 30 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۹۰۷
رئیس ستاد بازسازی عتبات گفت: امسال آمار زائران ایرانی در پیاده روی اربعین حسینی به 2 میلیون نفر می رسد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: پیاده روی اربعین امسال نسبت به سال های گذشته ویژگی های بهتری دارد و با هدفی واحد برگزار می شود.

وی افزود: این جمعیت بالای 20 میلیون نفر نیاز به حمایت ها و کمک هایی دارند که امسال با افزایش جمعیت در اربعین این حمایت ها نیز افزایش خواهد داشت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات در مراسم اربعین گفت: امسال به غیر از مسلمانان کشور ایران و عراق، مسلمانان از کشورهای دیگر هم در این پیاده روی شرکت می کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت عراق میزبان اصلی این مراسم است، اظهار داشت: کشور ما نیز در عرصه اربعین وارد شده و به آنها کمک های زیادی می کند.

پلارک با اشاره به اینکه مراسم اربعین همچون عرفه یک حادثه بزرگ است و جمعیت زیادی در این مراسم شرکت می کنند، گفت: با گذر زمان با رشد سالیانه جمعیت در مراسم اربعین روبرو هستیم. به طوری که  در سال های گذشته تعداد شرکت کنندگان از دویست هزار نفر به 1 میلیون و  700 هزار نفر رسیده بود اما امسال پیش بینی می شود این آمار به  2 میلیون نفر برسد.

وی با اشاره به رشد سالانه جمعیت در این مراسم افزود: جابجایی این 2 میلیون جمعیت نیازمند فعالیت ها و کمک های بزرگی است. باید سازمانی در بحث کشوری، مرزبانی، مباحث فرهنگی و بهره وری معنوی تشکیل شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات گفت: ما حدود 11 سال است که در کشور عراق برای انجام اموری مانند جمع آوری کمک های مردمی،  پذیرایی، اسکان برای زائرین فعالیت هایی انجام داده ایم. این کمک ها در داخل ایران هم صورت گرفته است و میزبانی خوبی از مسلمانان و زائرین کشور های همسایه داریم.

پلارک ادامه داد: طراحی موکب ها در شلمچه، چزابه، مهران و  در همه استان ها سازمان دهی شدند. موکب هایی متشکل از 200 نفر تا 30 هزار نفر داریم  که با همکاری سپاه پاسداران، شهرداری تهران و ستاد فرمان اجرای حضرت امام تشکیل شده است.

وی در پایان با اشاره به نحوه کمک رسانی مردم در این حوزه گفت: کمک های مردمی ما از دو طریق انجام می شود. در مرحله اول از طریق ستاد مشارکت مردمی که در هر استان معرفی شده است  و در مرحله دوم از طریق شماره حساب 1040 بانک ملی، ملت، پست بانک و همچنین با شماره گیری *780*1040# این کمک ها صورت می گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *