در ۶۰ کشور حوزه علمیه دایر شد

5:05 - 01 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۴۹۰۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار طلبه خارجی در جامعة المصطفی در حال تحصیل هستند و شعبه‌های حوزه علمیه در ۶۰ کشور دایر شده است.
شعبه‌های حوزه علمیه در ۶۰ کشور دایر شدبه گزارش گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی عصر امروز در همایش جریان‌های تکفیری و پیامدهای آن در گرگان اظهار داشت: در شرایطی که اسلام در کل کره زمین در حال پیشرفت است و جامعه بشری از اسلام استقبال کردند، ضرورت دارد تا علمای اهل سنت و علمای اهل شیعه سطح علمی خود را ارتقاء دهند تا اسلام که در همه ادیان مظهر محبت و رحمت است به همه جوامع بشری معرفی شود.

وی افزود: چهره کاذبی که جریان تروریستی و تکفیری به حمایت از آمریکا از اسلام درست کردند، زدوده شده و چهره ناب رحمانی اسلام معرفی شود تا اسلام اقبال همه جوامع بشری شود.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: روحانیت اسلام و حوزه‌های علمیه اقدامات خوب و ارزشمندی در سطح جهان انجام دادند که نمونه آن تاسیس جامعه المصطفی در حوزه علمیه قم است که بیش از 10هزار طلبه خارجی از 90کشور دنیا در حال تحصیل هستند.

‌زمانی گفت: فارغ‌التحصیلانی که تاکنون به کشورهای خود برگشتند، در 60 کشور شعبه حوزه علمیه دایر کرده و به جوانان کشور خود معارف اسلامی آموزش می‌دهند که مقدمه‌ای برای آغاز حکومت حضرت مهدی (عج) باشد و جامعه بشری آمادگی پذیرش حضرت را داشته باشد.

وی اظهار کرد: تاکنون چند همایش برای معرفی چهره صحیح اسلام و مبارزه با اندیشه تکفیری و تندرو در کشورهای آفریقایی، آسیایی و عربی برگزار کردیم و امیدواریم در سال 95 در چند کشور دیگر برگزار کنیم.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: در 2 سال گذشته که نخستین کنگره بین‌المللی مبارزه با اندیشه تکفیری برگزار شد، علمای اسلامی 60 کشور دنیا از همه مذاهب دینی شرکت کردند و اعلام کردیم این اندیشه را گسترش دهند که خوشبختانه در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *