سه فرد مهاجم داعشی کمربند انفجاری خود را در نیروگاهی در کرکوک عراق منفجر کردند + فیلم

11:11 - 30 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۴۸۷۸
خبرگزاری میزان-سه فرد مهاجم داعشی کمربند انفجاری خود را در نیروگاهی در کرکوک عراق منفجر کردند که بر اثر آن 12 عراقی و چهار تکنسین ایرانی جان باختند.
به گزارش گروه چند رسانه‌ ای ، حمله سه انتحاری عضو گروه تکفیری صهیونیستی داعش در ایستگاه برق منطقه الدبس کرکوک به جان باختن و زخمی شدن بیش از بیست نفر از جمله کارفرمایان ایرانی منجر شد. در این حملات انتحاری مرکز فرماندهی پلیس شهر کرکوک و همچنین ایست‌های بازرسی و یگان‌های گشتی هدف حمله قرار گرفتند.
شهردار منطقه دبس در شمال غربی کرکوک و مسئولان امنیتی عراقی روز جمعه اعلام کردند در یک حمله انتحاری به یک نیروگاه برق در حال ساخت در این منطقه توسط یک شرکت ایرانی، دست کم 16 نفر جان باختند که چهار نفر از آنها ایرانی بودند.
عبدالله نورالدین الصالحی، شهردار دبس گفت: سه عامل انتحاری ساعت 6 صبح امروز به وقت محلی (ساعت 3 به وقت گرینویچ) به این نیروگاه برق حمله کردند. در این حمله، 12 عراقی و چهار تکنسین ایرانی جان باختند.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']


دانلود

سه فرد مهاجم داعشی کمربند انفجاری خود را در نیروگاهی در کرکوک عراق منفجر کردند + فیلم

استاندار کرکوک هم اعلام کرد اوضاع امنیتی در این شهر به طور کامل تحت کنترل است و همه مهاجمان به شهر کرکوک را از بین بردیم و تنها چند نفر در محاصره باقی مانده اند.
براساس گزارش‌ها، یکی از افراد انتحاری خودش را در نزدیکی ایستگاه برق منفجر کرد و یک نفر دیگر خودش را در نزدیکی قلعه کرکوک منفجر کرد و سومین انتحاری از سوی پلیس کرکوک در حال تعقیب است.
نیروهای امنیتی عراق پنج عامل انتحاری را در کرکوک به هلاکت رساندند.
منطقه الدبس در مثلث سه شهر کرکوک، مخمور و الحویجه واقع است و تمامی ساکنان‌ان عرب‌های اهل سنت است. شهر کرکوک که قومیت‌های مختلفی در آن زندگی می‌کنند، در 240 کیلومتری شمال بغداد واقع است و نیروهای کرد کنترل این شهر را در دست دارند.
گروه تروریستی داعش مسئولیت هجوم انتحاری به ساختمان‌های دولتی در کرکوک را بر عهده گرفت.
پیشتر خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی از تسلط عناصر گروه داعش بر چند محله در جنوب شهر کرکوک عراق خبر داد و گفت اعضای این گروه به مرکز شهر کرکوک در شمال عراق حمله کردند و درگیری‌هایی بین آن ها و نیروهای پلیس عراقی نزدیک ساختمان استانداری رخ داد. در این حال منابع وابسته به این گروه اعلام کردند داعش حملاتی انجام داده است. در این حملات ساختمان استانداری و اداره آموزش در مرکز این شهر هدف قرار گرفت و پس از این حملات، نیروهای ارتش عراق در چند منطقه مستقر شدند. عناصر داعش در مسجد جامع غفران در جنوب کرکوک سنگر گرفته‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *