استفاده از سواحل در مسیر توسعه ملی یک ضرورت ویژه است

18:10 - 27 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۹۹۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این که استفاده از سواحل در مسیر توسعه ملی یک ضرورت ویژه است، گفت: آینده اقتصاد کشور با وجود نیروهای توانمند و با تجربه و کارآفرین و نیروی انسانی جوان و متعهد کشور امیدوارکننده و امید بخش است.
استفاده از سواحل در مسیر توسعه ملی یک ضرورت ویژه است
به گزارش گروه سیاسی ، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، اظهار کرد: سواحل جنوبی کشورمان به خصوص سواحل استان هرمزگان سرمایه‌های بزرگ خدادادی به ملت ایران است که باید برای استفاده هر چه بیشتر از آنها برنامه‌ریزی کرده و بر حجم اقدامات خودمان در این مناطق بیفزاییم.

وی با بیان این که استفاده از سواحل در مسیر توسعه ملی یک ضرورت ویژه است، افزود: آینده اقتصاد کشور با وجود نیروهای توانمند و با تجربه و کارآفرین و نیروی انسانی جوان و متعهد کشورمان روشن و امیدوارکننده و امید بخش است.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: با اتکای به همان ظرفیت انسانی که در دوران سخت جنگ و تحریم توانستیم از سد تهدیدات و توطئه‌های دشمنان عبور کنیم باید امور کشور را ساماندهی کرده و توسعه اقتصادی کشور را با جدیت هر چه بیشتر به پیش ببریم.

جهانگیری با تأکید بر اهمیت استفاده از وجب به وجب سواحل گسترده شمالی و جنوبی کشورمان و توان جزایر در توسعه ملی، خاطرنشان کرد: ایران یکی از قطب‌های بزرگ تولید فولاد در جهان است که به دلیل وجود معادن بزرگ سنگ آهن در کشورمان توانسته از این ظرفیت استفاده مطلوبی برده و به یکی از قدرت‌های اول جهان در زمینه تولید فولاد تبدیل شویم که تداوم این راه در گرو توجه به بازارهای صادراتی و استفاده از فرصت‌های بزرگ اقتصادی پیش روی جامعه ما است.

وی عنوان کرد: کارخانه فولاد کاوه جنوب کیش در استان هرمزگان و در شهر بندرعباس بیش از یک‌هزار نفر اشتغال ایجاد کرده و این نشان می‌دهد که وقتی ما مزیت‌های خودمان را به خوبی بشناسیم و در راه استفاده از منابع کشورمان به درستی عمل کنیم، می‌توان به اقتصاد رونق داد و اشتغال را در کشور تقویت کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این که یکی از گلایه‌های قدیمی مردم استان هرمزگان جابجایی فولاد مبارکه از بندرعباس به اصفهان بود اما امروز در سایه نگاه تمرکززدایی در کشور، شاهد تحقق دین کشور به استان هرمزگان در زمینه توسعه واحدهای فولادی هستیم و امیدواریم که مردم استان نیز کمک کرده و در این زمینه در آینده نیز شاهد اقدامات بزر‎گتری باشیم.

جهانگیری تأکید کرد: هرمزگان کانون، محور و یکی از مراکز اصلی توسعه کشور و قلب تپنده اقتصاد ملی است و تبدیل آن به یکی از قطب‌های مهم صنعت فولاد در کشور نیز بر این نقش‌پذیری اقتصادی افزوده است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: بر اساس آمارها در 6 ماهه ابتدایی سال جاری تراز تجاری کشور مثبت بوده و میزان صادرات از واردات پیشی گرفته است و این نشانه به ثمر رسیدن تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تلاش‎‌های دولت در این زمینه بوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *