162 کارگاه پرخطر در کرمان تعطیل شده است /کاهش 45 درصدی تلفات و حوادث ناشی از کار

0:00 - 28 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۹۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
سالاری گفت: 162 کارگاه پرخطر در کرمان تعطیل شده است و همچنین 156 مورد تعطیلی موقت کارگاه داشتیم و در نتیجه طی شش ماهه سال جاری شاهد 45 درصد کاهش تلفات و حوادث ناشی از کار بوده ایم.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، دادستان عمومی و انقلاب کرمان در نشست خبری با موضوع حقوق شهروندی گفت: 162 کارگاه پرخطر در کرمان تعطیل شده است و همچنین 156 مورد تعطیلی موقت کارگاه داشتیم و در نتیجه طی شش ماهه سال جاری شاهد 45 درصد کاهش تلفات و حوادث ناشی از کار بوده ایم.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمودند «مردم ولی‌نعمت ما هستند» و تلاش دستگاه قضایی بر این است که خدمات بهتری به مردم در زمینه امنیت و رفاه آنها ارائه دهد و حق آنها تضییع نشود.

سالاری اضافه کرد: بستر جامعه را به نحوی فراهم کنیم که موجب تضییع حق مردم نشود، اما اگر مجموعه اقدامات انجام گرفته در پیشگیری موثر واقع نشد و فردی حقوق مادی و معنوی خود را از دست داد، تلاش دستگاه قضایی این است که این فرد به حق خود برسد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه حقوق شهروندی را اهم می‌دانیم، ادامه داد: زمانی که فردی به عنوان شاکی و متهم به ما مراجعه کند، حق وی باید رعایت شود و ما در قبال امنیت شهروندان، مسئول هستیم، حتی اگر به ما مراجعه نکنند.

سالاری از 25 مورد بازدید از کلانتری‌های شهر کرمان، بازدید از بازداشتگاه نیروی انتظامی، 19 مورد بازدید از کانون اصلاح و تربیت، بازدید از بازداشتگاه پلیس آگاهی، 92 مورد بازدید از زندان مرکزی کرمان و 47 مورد بازدید از بازداشتگاه موقت به عنوان مهمترین اقدامات دادسرای کرمان طی شش ماهه سال جاری در راستای حفظ حقوق شهروندی نام برد.

وی اضافه کرد: حقوق شهروندی را فراتر از این می‌دانیم که فرد به دادسرا و یا نیروی انتظامی مراجعه کند، بلکه مردم باید از امنیت نسبی برخوردار باشند و در این زمینه کارگروه‌های مختلفی از جمله کارگروه امنیت غذایی، کارگروه جلوگیری از حوادث ناشی از کار و کارگروه سوانح اجتماعی را تشکیل دادیم.

این مقام قضایی افزود: فوتی‌ها، ایراد جرح و قطع نخاع ناشی از حوادث کار در کرمان زیاد بود و با راه‌اندازی کارگروه جلوگیری از حوادث ناشی از کار 495 مورد بازدید از کارگاه‌ها داشتیم.

سالاری اظهارکرد: 162 کارگاه پرخطر در کرمان تعطیل شد، 156 مورد تعطیلی موقت کارگاه داشتیم و در نتیجه طی شش ماهه سال جاری شاهد 45 درصد کاهش تلفات و حوادث ناشی از کار هستیم.

وی تصریح کرد: ستاد پیشگیری از جرایم خشن برای رعایت حقوق شهروندی و ارتقای امنیت اجتماعی در دادسرای کرمان تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان ادامه داد: کارگروه‌های پیشگیری از وقوع بزه سرقت و بزه جلب و کلاهبرداری نیز در دادسرای کرمان ایجاد شده است.

سالاری متذکر شد: آموزش‌هایی از طریق صدا و سیمای مرکز کرمان و مطبوعات برای آگاه‌سازی مردم از حقوق شهروندی انجام شده است.

وی بیان کرد: شعبه ویژه حقوق شهروندی در دادسرای کرمان از اسفندماه سال گذشته ایجاد شده است و برای احقاق حقوق شهروندان تلاش می‌کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *