رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

استانداردهای 51 گانه خودرو اشتباه است

13:18 - 27 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۸۴۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نیازی به اجرای برخی از استانداردهای 51 گانه خودرو در کشور نیست و باید این استانداردها تغییر کند.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، کوروش مرشد سلوک در نشست خبری انجمن واردکنندگان خودرو در جمع خبرنگاران گفت: بسیاری از استانداردهای 51 گانه خودرو اشتباه است و نباید همه آن در کشور اجباری باشد.

وی با اشاره به تناقض در برخی از این استانداردها با شرایط اقلیمی کشور گفت: بسیاری از این استانداردها فقط هزینه اضافه به مشتری تحمیل می کند و نباید بر اجرای آن انقدر پا فشاری کرد چراکه برخی از این استانداردها با اقلیم و شرایط کشور ما سازگار نیست.

نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین به استاندارد مه شکن عقب و ارتفاء خودرو اشاره و تاکید کرد: چند درصد از اقلیم کشور ما مه دارد که این استاندارد را اجباری کردیم و پول ان را از مشتری دریافت می کنیم؟

وی ادامه داد: بسیاری از شرکتهای تولیدکننده خودرو نمی توانند محصولاتشان را با استانداردهای اجباری ما مطابق کنند و بدین ترتیب یا هزینه این آپشن ها را اضافه می کنند و یا از صادرات خودرو به ما صرف نظر می کنند.

مرشد سلوک با اشاره به لزوم تغییر در استانداردهای 51 گانه گفت: بسیاری از این استانداردها کپی شده از استانداردهای اروپایی است که با شرایط جغرافیایی و زیرساختهای کشور ما تناقض دارد.

بنزین بی کیفیت هم خودرو را خراب می کند و هم هوا را آلوده تر

نایب رییس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین به بنزین های بی کیفیت موجود در کشور اشاره کرد و گفت: ما واردات خودرو با یورو4 را الزام کردیم اما هنوز بنزین های ما به این درجه کیفیت نرسیده اند و استفاده از آن در خودروهای یورو5 و یورو 4 هم هوا را آلوده تر می کند و هم استهلاک خودروها را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: استفاده از بنزین بی کیفیت در خودروهای یورو 5 فقط هزینه مشتری را بالا ممی برد و خودرو را زودتر فرسوده و خراب می کند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *