رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مشاوره‌های پیش از ازدواج به صورت رایگان ارائه شود

10:21 - 26 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۲۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جوهری گفت: مشاوره‌های پیش از ازدواج از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و باید به صورت رایگان این خدمات به زوجین متقاضی ازدواج ارائه شود تا به این ترتیب بتوان از فروپاشی خانواده‌ها کم کرد.
مهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به عملکرد شش ماهه اول سال 95 مرکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری کل استان البرز اشاره کرد و گفت: به استناد بند 5 اصل 156 قانون اساسی اقدام مناسب برای پیشگیری از جرم و اصلاح مجرمان یکی از وظایف قوه قضائیه است.

وی گفت: بر اساس این قانون، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه تشکیل شده است که وظیفه آن هماهنگی و مدیریت اقدامات پیشگیرانه است؛ چرا که قوه قضائیه می‌تواند از دستگاه‌ها مطالبه گری داشته باشد.

این مقام مسئول درباره مراکز مشاوره پیش از طلاق گفت: درباره مراکز مشاوره پیش از طلاق نیز قانون حمایت از خانواده، قوه قضائیه را مسئول راه اندازی این مراکز کرده است.

معاون رئیس کل دادگستری البرز اظهار کرد: خوشبتخانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز در این زمینه پیشتاز بوده است و توفیقات ارزنده ای نیز تا این زمان حاصل شده است.

جوهری بر اهمیت مشاوره در دوام و قوام زندگی مشترک تاکید کرد و گفت: مشاوره‌های پیش از ازدواج از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است و باید به صورت رایگان این خدمات به زوجین متقاضی ازدواج ارائه شود تا به این ترتیب بتوان از فروپاشی خانواده‌ها کم کرد.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز، توسعه کمی و کیفی مرکز مشاوره پیش از طلاق را مورد توجه قرار داد و گفت: از ابتدای تاسیس مرکز مشاوره پیش از طلاق تاکنون کلیه طلاق‌های توافقی جهت انجام مشاوره به این مرکز ارجاع شده است و اخیرا نیز پرونده‌هایی با موضوع اختلافات خانوادگی به عنوان اولین جرقه‌های فروپاشی خانواده از سوی تعدادی از کلانتری‌های شهرستان به این مرکز فرستاده می‌شود که آمارها حاکی از این مسئله است که انجام خدمات مشاوره ای برای این موارد نتایج مثبتی در پی داشته است و مانعی برای پیشرفت اختلافات و طلاق زوجین از یکدیگر بوده است.

این مقام مسئول تقویت دانش و مهارت مشاورین شاغل در مراکز مشاوره پیش از طلاق را مورد تاکید ویژه قرار داد و گفت: این معاونت قصد دارد با برگزاری کارگاههای آموزشی، مهارت فنی مشاورین را ارتقاء بخشد.

وی به روند کار مرکز مشاوره پیش از طلاق در 6 ماهه اول سال 95 اشاره کرد و گفت: ورودی 6 ماهه اول سال 95 مرکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری کل استان البرز 2 هزار 530 مورد بوده است که از این تعداد 1هزار 352 مورد از زوجین به سازش نرسیده اند و تعداد 230 مورد نیز از مشاوره ها منجر به سازش شده است و الباقی نیز مواردی است که پرونده های آنها در جریان است.

جوهری با اشاره به برخی مشکلات موجود گفت: در جاهایی که قاضی تشخیص می‌دهد لازم است طرفین طلاق به مشاور مراجعه کنند و نظریه مشاور اخذ شود الزام وجود دارد و باید زوجین در جلسه شرکت کنند.

وی گفت: هر چند که شرکت هر دو طرف طلاق در جلسه مشاوره لازم است ولی شرکت هر یک از زوجین به تنهایی در این جلسات نیز خالی از اثر نیست و نتایج مثبتی در نهایت حاصل خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *