مجلس از دولت برای پرداخت مطالبات شهرداری تعیین تکلیف کند

19:30 - 25 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۸۷۹
معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا کرد از دولت بخواهند تا تکلیف مطالبات شهرداری تهران را به طور قطعی مشخص کند.

به گزارش گروه جامعه ، ناصر امانی با اشاره به ازدحام ایستگاه های مترو در هنگام سوار شدن و پیاده شدن و بروز حوادثی که در مهرماه همزمان با افزایش 30 درصدی به مسافران مترو به وقوع پیوسته است گفت: تقاضای مدیریت شهری از نمایندگان مجلس و نمایندگان تهران این است که از پتانسیل مجلس استفاده کنند و به جذب بودجه های مصوب سالانه مجلس به حمل و نقل عمومی کمک کنند.

امانی با بیان اینکه طرح موضوع مطالبات شهرداری مسئله دریافت بودجه برای مدیریت شهری نیست افزود: کمک به دریافت مطالبات، کمک به شهروندان تهرانی است تا شهرداری بتواند مطالبات و حقوق مردم تهران را از از سازمان های دولتی وصول کند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران افزود: در حال حاضر به عنوان شهرداری تهران مدعی هستیم که 14 هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه داریم که این موضوع توسط سه شرکت حسابرسی بررسی و تائید شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر رقم دقیق مطالبات توسط شهرداری تهران در اختیار مقامات بالای اجرایی کشور قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: مسئولان دستور رسیدگی داده اند و امیدواریم نمایندگان تهران در مجلس برای دریافت این مطالبات به شهرداری تهران کمک کنند.

امانی با اشاره به اظهارات شهردار تهران در خصوص اینکه شهرداری بابت مطالبات خود از دولت نقدینگی نمی خواهد، در این باره تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد که هر نوع که دولت صلاح می داند برای پرداخت مطالبات همکاری کند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری تهران آمادگی دارد که هر گونه که سرمایه ای که امکان واگذاری آن به شهرداری تهران است از دولت وصول کند، در این باره گفت: شهرداری آماده تهاتر با دولت است به طوری که برای پرداخت مطالبات دولت اگر می خواهد، می تواند ملک واگذار کند و یا سهام و کارخانه واگذار شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *