رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جنایت عربستان علیه یمن از طریق دادگاه‎های بین‎المللی قابل تعقیب است/ سکوت نهادهای بین‌المللی پذیرفتنی نیست

11:32 - 20 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۳۲۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عسکری گفت: در غیر قانونی بودن تجاوز اخیر عربستان به یمن جای هیچگونه تردیدی نیست و این جنایت باید توسط نهادهای بین المللی پیگیری شود.
یدالله عسکری استاد حقوق بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوق وقضایی با اشاره به تجاوز اخیر عربستان سعودی به یمن اظهار کرد: حمله عربستان از جنایات‎های بین المللی است و از طریق دادگاه های بین المللی قابل تعقیب است.
 
وی ادامه داد: حمله به اماکن و افراد غیر نظامی با قواعد حقوق بین‎الملل متعارض است و این اقدام موجب مسئولیت مدنی دولت عربستان نسبت به مردم یمن است و از طرفی تحت عنوان تجاوز و جنایت علیه بشریت در دیوان کیفری بین‎المللی قابل پیگیری است.
 
عسکری تصریح کرد: شورای امنیت باید در این خصوص وارد شود همچنین سایر نهادهای بین المللی باید عکس العمل مناسب را نشان دهد چرا که در این خصوص که عربستان قواعد بین‌المللی را نقض کرده تردیدی وجود ندارد.
 
این حقوقدان بین الملل در پایان خاطر نشان کرد: عدم عکس العمل نهادهای بین المللی نشان دهنده عدم استقلال، بی توجهی و برخورد دوگانه نسبت به قوانین بین المللی است.
 
انتهای پیام/


محمدعلی مهتدی
|
-
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
لازم است یک کمپین بین المللی با استفاده از شخصیت های حقوق بشری در کشورهای اسلامی و اروپایی برای محاکمه حکام سعودی به اتهام نسل کشی و جنایات جنگی تشکیل شود. باید عجله کرد تا این جنایت همانند جنایت سعودی ها در کشتار منا به فراموشی سپرده نشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *