توهین و ضرب و جرح بخش عمده‎ای از جرائم را شامل می‎شود/ مطالعه مفید نقش مهمی در ارتقا آرامش جامعه دارد

2:30 - 18 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۲۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
محمودخانی با بیان اینکه توهین و ضرب و جرح امروزه بخش عمده ای از جرایم و نزاع ها را شامل می‎شود، گفت: افزایش آگاهی و مطالعه مفید، نقشی مهم در ارتقا آرامش افراد جامعه دارد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، محمود محمودخانی در جلسه انجمن کتابخوانی این شهرستان اظهار کرد: به جرات می توان گفت بخش عمده ای از مسایل و مشکلات در جامعه، به دلیل نادیده گرفتن ارزش های اخلاقی، فرهنگی و مذهبی است که در صورت دانش افزایی مردم و ارتقای مهارت های زندگی، شاهد کاهش این نوع از آسیب ها خواهیم بود.

وی افزود: توهین و ضرب و جرح  امروزه بخش عمده ای از جرایم و نزاع ها را شامل می شود، که این امر قابل تامل و بررسی های دقیق و کارشناسی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز ادامه داد: به طور قطع در صورتی که افراد با شیوه های صحیح رفتار و گفتگو و تعامل آشنا شوند، میزان جرایم و آسیب هایی که به دلیل توهین و تهدید و غیره رخ می دهد کاهش خواهد یافت که این مهم از طریق آگاهی بخشی و مطالعه مفید میسر می شود.

محمودخانی یادآور شد: مجموعه دادگستری با توجه به برخورد نزدیک با انواع آسیب ها و مشکلات، اقدامات پیشگیرانه ی مختلفی را در جهت کاهش آسیب به کار می گیرد که  در این راستا پیشگیری های رشد مدار از اهمیت بسیاری برخوردار بود و امور فرهنگی در این زمینه از اولویت ها هستند.

محمودخانی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از فعالیت های فرهنگی و کتابخوانی، تصریح کرد: کتاب گنجینه ی بزرگ ترین ثروت های بشر، یعنی دانش و تحقیق و آرام بخش فکر و روح افراد است که شایسته است در زمینه ارتقای فرهنگ مطالعه صحیح افراد، برنامه ریزی های دقیق تری انجام شود.

محمودخانی تاکید کرد: زندان ها نیز از اماکنی هستند که به فعالیت های فرهنگی نیاز شدیدی دارند، خوشبختانه فعالیت های مفیدی در این زمینه انجام شده که امید است شاهد افزایش این فعالیت ها و برنامه ها باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: به واقع هزینه در امور فرهنگی به ویژه مطالعه مفید، در حقیقت سرمایه گذاری در راستای توسعه و پیشرفت و کاهش آسیب های اجتماعی است که انجام هزینه در این زمینه قابل مقایسه با نتایج ارزشمند آن نیست.

محمودخانی در پایان ضمن اعلام حمایت از برنامه های فرهنگی و کتابخوانی از اهدای تعدادی از کتاب های خود به کتابخانه عمومی البرز خبر داد.

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان البرز با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین، فرماندار، معاونان، شهردار و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان البرز در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *