رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رواج مدل‎های خاص لباس از مصادیق ضد ارزشی در جامعه اسلامی است/ پلیس در برابر مصادیق ضدارزشی قاطعانه عمل كند

10:41 - 17 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۹۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: بمباران ارزش های اسلامی، رواج مدل های خاص مخالف عفت بانوان، سگ گردانی و... از مصادیق ضد ارزشی در جامعه اسلامی دانست و گفت: از فرماندهی انتظامی استان انتظار می رود تا به مصادیق و موضوعاتی كه مورد توجه و تذكر اسلام بوده توجه بیشتری داشته و قاطعانه با این موارد برخورد كنند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت‎الاسلام صادقی نیاركی در نشست مشترك دستگاه قضایی و فرماندهی انتظامی كه به مناسبت هفته ناجا در سالن جلسات دادگستری استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: دستگاه قضا و ناجا در تأمین امنیت همچون دو بالی هستند كه تلاش آنها در كنار هم به ارتقای امنیت و آرامش جامعه منجر می شود.

وی ادامه داد: گزارش های ارائه شده از ناجا حكایت از موفقیت این نیرو در ارائه خدمات دارد كه جای تقدیر و تشكر دارد امروز شرایط استان قزوین به گونه است كه شاهد نتایج موفقیت آمیز تلاش های انجام شده از سوی این نیرو در استان هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه كرد: پیشرفت های صورت گرفته در ناجا طی سال های اخیر امری بدیهی است امروز باید قدردان این فرصت باشیم كه نیروی مقتدر و توانمند بدون هیچ مشكلی و با انگیزه خدمتی بالا دستورات قضایی را به نحو مطلوب پیگیری و اجرا می كند.

وی افزود: همه ما تكلیف داریم كه به قانون عمل كنیم چراكه اجرای قانون محور كار ماست و توفیق در مسیر قانون حاصل می شود.

حجت الاسلام صادقی نیاركی با انتقاد تعلل پلیس در اجرای احكام اظهارداشت: اهمیت این موضوع بر هیچ كس پوشیده نیست چراكه همه زحماتی كه در دستگاه قضا و ناجا برای رسیدگی پرونده ها انجام می دهند با اجرای احكام نتیجه بخش خواهد بود ولی هنور در اجرای احكام به نقطه مطلوب نرسیده ایم و باید این موضوع را جدی بگیریم.

وی تصریح كرد: دستورات صادره در خصوص جلب محكومان باید جدی گرفته شود چراكه گاهی مراجعه مأموران برای دستگیری افراد با تعلل هایی همراه است همچنین درخواست تشدید برخورد با سارقان یكی از تقاضاهای عمومی مردم است كه در این خصوص آرای سارقان سابقه دار با اشد مجازات صادر شده است ولی هنوز احكام آنها اجرا نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان كرد: انتظار و توقع ما از فرماندهی انتظامی این استان این است كه در حوزه اجرای احكام نگاه جدید و تازه ای برای تحقق اهداف قانونی داشته باشند تا شاهد اجرای سریع تر و قوی تر احكام قضایی باشیم البته انتظار دیگر این است كه پلیس در این حوزه به صورت تخصصی عمل كند.

وی با اشاره به برخی مشكلات فرهنگی در جامعه اظهار کرد: مباحث فرهنگی و دینی نكته بسیار با اهمیت است، با فضایی كه امروز در شبكه های اجتماعی به وجود آمده، ارزش های اسلامی را به تاراج برده و بمباران می كنند از این رو وظیفه داریم تا افراد را بشناسیم و اجازه ندهیم ارزش‌های اعتقادی كه برای آن هزاران شهید جان خود را نثار كرده اند، مورد هجمه قرار گیرد.
     
حجت الاسلام صادقی نیاركی عنوان كرد: موضوع اخیری كه پیش آمد و كسی در فضای مجازی به روحانیت و ائمه اطهار (ع) اهانت كرد، توهین كننده بازداشت شد كه برداشت ما این بود كه نباید در برابر این موضوع كوتاه آمد.

وی تأكید كرد: انتظار ما از فرماندهی انتظامی استان این است كه پلیس فتا با دقت و هوشیاری بیشتر عمل كند بنابراین باید پلیس فتا تقویت شود چراكه هجمه دشمن سنگین است، چرا باید اجازه دهیم در شهری كه دارالمومنین است به جای ترویج آموزه های دینی، سگ گردانی رواج پیدا كند، چرا باید در این شهر با وجود شهداء، ایثارگران و مردم متدین به جای فرهنگ سازی در ورزش های مشروع، شاهد اشاعه دوچرخه سواری بانوان با وضعیت فعلی باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: امروز دیگر بدحجابی نداریم بلكه معضل كشف حجاب برای جامعه به عنوان آسیب جدی باید مورد توجه و دغدغه باشد از این رو این معضل برای ما نیز از اهمیت خاصی برخوردار است چراكه ما این همه خون دادیم تا ارزش های اسلامی در جامعه حاكم باشد از این رو توقع از نیروی انتظامی این است كه هر جا چنین مسائلی را می بیند با قاطعیت برخورد و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی كند.

وی اعلام كرد: نباید اجازه داده شود تا هر نوع مدل لباس در جامعه رواج پیدا كند چراكه برخی از این مدل ها عفت و پاكدامنی زنان جامعه اسلامی را تهدید می‎كند.

حجت الاسلام صادقی نیاركی یادآورشد: بنابراین از فرماندهی انتظامی استان و مجموعه زیرنظر ایشان انتظار می رود تا به مصادیق و موضوعاتی كه مورد توجه و تذكر اسلام بوده و از مطالبات جدی حوزه علمیه، ائمه جمعه و جماعات و مردم متدین است، توجه بیشتری داشته و قاطعانه با این موارد برخورد كنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *