عشایر عراق: آماده بیرون راندن نظامیان ترکیه هستیم

18:36 - 16 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۸۳۹
فراکسیون عشایر عراق در پارلمان این کشور، از دولت خواست تا هر اقدامی برای بیرون راندن نظامیان ترکیه از شمال عراق را انجام دهد و اعلام کرد که عشایر عراق آماده هستند این کار را انجام دهند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از فارس؛ «عبود العیساوی» رئیس فراکسیون عشایر عراق در پارلمان این کشور حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق را به شدت محکوم کرد.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه، «عبود العیساوی» در این بیانیه تأکید کرده است که عشایر عراق به اتفاق دخالت ترکیه را محکوم می‌کنند و با کسانی که می‌گویند ترکیه در پی تجزیه نینوی و تشکیل ولایت موصل و الحاق آن به ترکیه است، موافقند.

او از دولت عراق خواسته است تا با قدرت جواب تجاوز ترکیه را بدهد و اعلام کرده است که عشایر عراق آماده هستند تا نیروهای ترکیه را بیرون برانند.

در این بیانیه آمده: فراکسیون و عشایر عراق به اتفاق تصمیم پارلمان ترکیه جهت تمدید حضور نظامیان این کشور در عراق و سوریه و سخنان خصمانه اردوغان که با هدف چند تکه کردن جامعه است را محکوم می‌کنند.

این بیانیه می‌افزاید: عشایر عراق همواره برای دفاع از عراق در حالت آماده‌باش هستند و ضروری است تا دولت تمام اقدامات لازم را برای پاسخ به تجاوز ترکیه بدهد.

عراق روز گذشته از شورای امنیت خواست تا برای بحث درباره حضور نیروهای ترکیه در عراق جلسه فوری تشکیل دهد.

ترکیه در حال حاضر با صدها سرباز و خودروهای زرهی و تانک‌ در پایگاه بعشیقه در شمال استان نینوی از ماهها پیش حضور دارد و در حالی که پارلمان و دولت عراق به شدت این حضور نظامی را محکوم و نیروهای ترکیه را اشغالگر می‌نامند، اما ترکیه اصرار دارد که به دعوت دولت عراق به بعشیقه آمده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *