توافق ایران و مالزی برای بازگشت روابط دو جانبه به سطح گذشته

15:19 - 16 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۷۹۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه در نشست خبری مشترک با "نجیب تون رزاق" نخست وزیر مالزی، از توافق دو طرف برای بازگشت سطح روابط تهران – کوالالامپور به سطح گذشته خبر داد.
توافق ایران و مالزی برای بازگشت روابط دو جانبه به سطح گذشتهبه گزارش گروه سیاسی ،حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه در نشست خبری مشترک با "نجیب تون رزاق" نخست وزیر مالزی، از توافق دو طرف برای بازگشت سطح روابط تهران – کوالالامپور به سطح گذشته خبر داد.

رئیس جمهور به خبرنگاران، گفت: تصمیم امروز آقای نخست وزیر جناب نجیب عبدالرزاق و من این بود که بتوانیم سطح روابط را در مرحله اول به سطح گذشته برگردانیم.

وی گفت: البته باید در مرحله بعد بتوانیم روابط دو کشور را به سرعت به دو برابر امروز برسانیم.
دکتر روحانی تصریح کرد: ما در شرایط پسابرجام و پساتحریم که سرمایه گذاری های فراوانی به سمت ایران سرازیر شده علاقمندیم مالزی هم در بخش های مختلف حضور داشته باشد.

وی گفت: تاکید کردیم سال 2016 سال تحرک و توسعه روابط دو کشور در زمینه اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی باشد.

رئیس جمهوری گفت: ایران و مالزی دارای روابط بسیار خوب و برادرانه بودند، منتهی در سال های اخیر به دلیل مسأله تحریم روابط اقتصادی و تجاری ما رو به کاهش نهاد.

وی اظهارداشت: فضای بسیار خوبی برای فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری ایرانیان در مالزی و نیز کارآفرینان مالزیایی در ایران وجود دارد که دو دولت از این مسیر به طور کامل حمایت می کنند.

روحانی تصریح کرد: ما امروز در دیدار خصوصی و عمومی زمینه های مختلفی را که می تواند در بخش تجاری و اقتصادی دو کشور حرکت سریعی بوجود آورد، مورد بررسی قرار دادیم و مهمترین مسأله که آقای نخست وزیر هم اشاره کردند تسریع در تحرک بخشیدن به روابط بانکی دو کشور است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *